«اسکلت» پوشیدنی از راه رسید

    کد خبر :660515

شرکت‌های ژاپنی در حال تولید انبوه اسکلت‌های پوشیدنی هستند که نه تنها برای افراد دچار معلولیت، بلکه برای سالمندان نیز کاربرد دارد.

 

سالمندان در ژاپن برای ادامه کار در دوران بازنشستگی، اسکلت می‌پوشند.

 

با پیری جمعیت، شرکت‌ها به دنبال لباس‌های کمکی هستند که افراد مسن را به مدت طولانی‌تر شاغل می‌کند.

 

اسکلت فقط برای افراد فلج، سربازان یا افرادی که توانایی راه رفتن ندارند مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، بلکه از آن برای پشتیبانی از سالمندان نیز می‌توان استفاه کرد.

 

نیوساینتیست گزارش داد که نسل قدیمی در ژاپن از اسکلت‌های خارجی استفاده می‌کند تا کارهای روزمره منظم را انجام دهد که به آنها امکان ادامه کار در زندگی را می‌دهد.

 

با وجود تعداد بالای سالخوردگان، ژاپن در حال حاضر یکی از سالخورده‌ترین جمعیت جهان را دارد؛ به منظور مقابله با این معضل، شرکت‌ها در حال ایجاد اسکلت‌های خارجی برای افراد مسن هستند تا بواسطه آن بتوانند زندگی روزمره خود را پشت سر بگذارند.

 

براساس دفتر مرجع جمعیت ایالات متحده، ۲۶ درصد از جمعیت ژاپن بالای ۶۵ سال سن دارند؛ این بدان معناست که بیشترین تعداد افراد بالای آن سن را در هر نقطه از جهان دارد.

 

برای تلاش و یافتن راه حلی برای این مسئله فزاینده، شرکت‌های ژاپنی در حال ساختن لباس‌های اسکلتی هستند که افراد مسن می‌توانند بپوشند؛ یکی از این شرکت‌ها «Innophys» است.

 

«Innophys» تعدادی کت و شلوار ساخته است که افراد می‌توانند آنها را مانند کوله پشتی بپوشند؛ اینها با فشار دادن پمپ دستی ۳۰ بار شارژ می‌شوند.

 

با پوشیدن چنین اسکلتی، فرد می تواند تا ۵۵ پوند (۲۴ کیلوگرم) را بلند کند و حدود ۱۳۰۰ دلار قیمت دارد.

 

مقام‌های ژاپنی پیش بینی کرده‌اند اگر روند فعلی زاد و ولد همچنان ادامه یابد ژاپن حدود یک سوم از جمعیت خود را در ۵۰ سال آینده از دست خواهد داد.

 

1

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید