وکلای حوزه موادمخدر از قاچاقچیان دفاع می‌کنند

    کد خبر :660474
وکلای حوزه موادمخدر از قاچاقچیان دفاع می‌کنند

مدیرکل دفتر حقوقی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: وکلای متخصص در حوزه موادمخدر داریم ولی متاسفانه اینها دفاع از قاچاقچیان را برعهده می‌گیرند.

 

محمد ترحمی، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ما در حوزه موادمخدر وکلای متخصص داریم یا خیر، اظهار کرد: بله، وکلای متخصص در این حوزه داریم ولی متاسفانه اینها دفاع از قاچاقچیان را برعهده می‌گیرند تا دفاع از حوزه قانون مبارزه با مواد مخدر باشد.

 

وی در پاسخ به این ادعا که این وکلا می گویند دفاع ما از ماهیت اصلی پرونده است نه دفاع از جرم گفت: من فکر می‌کنم این صحبت ها بهانه است چرا که در واقع آن وکیل دارد از قاچاقچی دفاع می‌کند.

 

به گزارش مهر،مدیرکل دفتر حقوقی ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: درست است که در قانون دادرسی برای مجرم، متهم و محکوم، حقوقی در نظر گرفته شده است و از حداقل حقوق انسانی نباید آنها (قاچاقچیان) را محروم کرد مثل داشتن حق وکیل هم یکی از این حقوق است که در همه این مراحل هر فرد می‌تواند آن را داشته باشد مخصوصاً کسی که اتهامی به آن خورده می‌شود حتماً باید وکیل بگیرد و این در قانون دادرسی کیفری هم مشخص شده و در قانون اساسی ما مشخص است که برای فرد حق دفاع در دادگاه صالح محفوظ می‌دانند اما این که می‌گویید آیا وکلا می‌توانند در این زمینه کار کنند، من فکر می‌کنم چون بسیاری از آنها وارد مبحث حاشیه ای می شوند شاید نتوانند به درستی از قوانین دفاع کنند و در واقع از فرد قاچاقچی دفاع می کنند.

 

ترحمی خاطرنشان کرد: مثلا وکیل خانواده را در نظر بگیرید وقتی پرونده طلاق را برعهده می‌گیرند در حوزه صیانت از حوزه خانواده باید اقدام کند، اما می بینید که صیانت از حوزه خانواده انجام نمی‌دهد بلکه به وظیفه قانونی خود در حدود قوانین برای فسق یک خانواده کمک می‌کند، نه برای وصل خانواده باشد. وکلای مواد مخدر هم همین طور است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید