مدیر عامل تلگرام: موبوگرام نا امن است و استفاده از آن را توصیه نمی کنم

    کد خبر :66039

از میان تمام تلگرام های غیر رسمی محبوب میان ایرانی ها بدون شک موبوگرام پرطرفدارترین و پرجمعیت ترین آن هاست. اگر شما هم جزو طرفداران پر و پا قرص موبوگرام هستید، شاید دانستن این نکته برایتان جالب باشد که مدیر عامل تلگرام این اپلیکیشن را فاقد امنیت کافی دانسته و توصیه کرده که از آن استفاده نکنید.

ساعاتی پیش یکی از کاربران ایرانی توییتر نظر پاول دورف را بابت حذف قسمت پروکسی در تلگرام های غیر رسمی ای همچون موبوگرام جویا شد. دورف در پاسخ این گونه واکنش نشان داد: «موبوگرام یک شاخه منسوخ و نا امن تلگرام از ایران است. استفاده از آن را توصیه نمی کنم».

دورف در ادامه پاسخ خود و در واکنش به این که به جز موبوگرام تلگرام های غیر رسمی دیگری هم در ایران فعال بوده و قابلیت هایی همچون حالت روح را به کاربران ارائه می کنند اذعان داشت که «این اپلیکیشن ها باید به زودی قابلیت هایی مثل حالت روح را حذف کنند، چرا که این قابلیت ها رفتارهای متعارف و حریم خصوصی را نقض می کنند».

وی در ادامه اعلام کرد که تلگرام به زودی قوانین خود را برای نسخه های غیر رسمی این پیام رسان شفاف سازی خواهد کرد: «اگر آنها [تلگرام های غیر رسمی] این قوانین را نادیده بگیرند، ما برای حفاظت از حریم شخصی کاربران خود وارد عمل خواهیم شد».

با این اوصاف باید ببینیم که واکنش تیم هانیستا، سازنده موبوگرام و دیگر تلگرام های غیر رسمی نسبت به اظهارات دورف چگونه خواهد بود.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید