رئیس مرکز مطالعات شهر تهران :

کم توجهی به حوزه‌ علم و پژوهش برای حل معضلات شهری

    کد خبر :660011
کم توجهی به حوزه‌ علم و پژوهش برای حل معضلات شهری

رئیس مرکز مطالعات برنامه ریزی شهر تهران با تاکید بر این که برای حل معضلات شهری به حوزه علم و پژوهش کم توجهی شده است، گفت: قطعا با روش‌های علمی‌تر می‌توان مشکلات و معضلات شهری را کنترل کرد.

 

محمد حسین بوچانی در یازدهمین جشنواره پژوهش نوآوری در مدیریت شهری گفت: مستندات و تحقیقات نشان می‌دهد با وجود تمام تلاش‌های جمعی که برای شهرها و روستاها صورت گرفته دستاوردها آن طور که شایسته و بایسته بوده حاصل نشده است که باید در روش‌های خود، باز نگری جدی اعمال کنیم و در این میان نیازم به پژوهش و تحقیق و علم داریم.

 

وی افزود:‌ تمام حوزه‌های کالبدی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و … قابل کنترل هستند. اما لازمه اعمال این کنترل ، پژوهش و تحقیق است. امروز اجماع جدی برای دگردیسی ساختار در حوزه مدیریت شهری شکل گرفته است.

 

بوچانی ادامه داد: جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری اعلام می‌کند ادامه فرایند گذشته در حوزه‌ی پژوهش و نوآوری امکان پذیر نیست و عقلانی به نظر می‌رسد که این شیوه دستخوش تغییراتی شود. امروز اجتماع به طور جدی اعلام می‌کند که در جهت کاهش آلام شهرها باید متکی به دستاوردهای علمی و پژوهشی حرکت کرد.

 

به گزارش ایسنا، رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه فضای شهر و روستایی محل آزمون و خطای مدیران نیست افزود: پروژه‌های شهری و روستایی در گذشته آغاز شده‌اند که در میان راه همه به این نتیجه رسیدند که اجرای این پروژه‌ها نیازمند تأمل بیشتری بود. لذا در شرایط کنونی کشور که درگیر مسائل اقتصادی و تحریم‌ها هستیم این موضوع بسیار پیچیده‌تر است. به شکلی که ما در اجرای پروژه‌ها به پناهگاه جدی‌تری یعنی علم و خرد جمعی و پژوهش نیازمندیم.

 

وی تاکید کرد: اگر با نگاه سیاست گذاری به شهرها بنگیریم قطعا ضعف در جلب مشارکت همه ذی نفعان شهر در حل و فصل مشکلات شهری مشاهده می‌شود. همچنین کم توجهی به حوزه علم و پژوهش برای حل مسائل شهری از دیگر موضوعاتی است که مورد غفلت قرار گرفته لذا این جشنواره باور دارد با روش‌های علمی‌تر می‌توان مسائل و مشکلات شهری را کنترل و به سمت پایداری شرایط گام برداریم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید