مدیرکل دفتر سلامت جمعیت وزارت بهداشت خبر داد؛

برنامه وزارت بهداشت برای آموزش زوجین و پیشگیری از طلاق

    کد خبر :659817

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، از اجرای طرح آموزش و مشاوره هنگام ازدواج، با هدف کاهش آمار طلاق در کشور خبر داد.

 

سید حامد برکاتی، از بهره مندی تمام استان های کشور از طرح آموزش و مشاوره هنگام ازدواج تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: ۶۴ دانشگاه علوم پزشکی در کشور داریم که تا پایان سال دانشگاه های باقیمانده نیز از مزایای این طرح بهره مند می شوند.

 

وی با بیان اینکه این طرح در ۴۲۸ مرکز در کشور اجرا می شود، تصریح کرد: بیش از ۳ هزار مربی برای این طرح در نظر گرفته شده است که همه آنها آموزش دیده یا در حال آموزش هستند.

 

برکاتی از تجربه ۲۷ ساله در این زمینه خبر داد و توضیح داد: طبق قانون، انجام آزمایش های ژنتیک هنگام ازدواج به منظور بررسی ژنتیک طی سال های گذشته اجباری بود و آموزش های ۶ ساعته به عنوان یک پیوست در ۴ محور در کنار برنامه قبلی انجام خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه زوجین چهار مبحث را در این طرح آموزش می بینند، اظهار داشت: در این دوره ها زوجین، سلامت جنسی، آموزش احکام ازدواج، روانشناسی و تعامل زوجین را آموزش می بینند که در تحکیم بنیان خانواده و کاهش طلاق موثر است.

 

برکاتی از اختصاص اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریالی برای این طرح طی یک سال خبر داد و خاطرنشان کرد: طبق برآوردهای انجام شده پیش بینی می شود با اجرای این طرح از ۲۰ تا ۲۵ درصد طلاق ها پیشگیری خواهد شد.

 

وی اظهار امیدواری کرد: با همکاری خوب دستگاه ها به نتایج مطلوب و دلخواهی در این زمینه خواهیم رسید و پایدار بودن منابع مالی موفقیت این طرح را تضمین می کند.

 

برکاتی سواد رسانه را جزو موارد مهم برای زوجین اعلام کرد و افزود: آموزش جنسی خانواده ها را نیز در مراکز کلینیک های خانواده در سال های آینده خواهیم داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید