کتابی که ما را با اسرار انسان و تاریخ آشنا می‌کند

کتاب «اسرار انسان و تاریخ» سومین جلد از دانشنامه خانواده است که از سوی انتشارات مدرسه در اختیار مربیان، نوجوانان و پدر و مادرها قرار گرفته است.

 جلد سوم «دانشنامه خانواده» با عنوان «اسرار انسان و تاریخ» نوشته کریستین آمان و پی‌یر آورو با ترجمه مهدی ضرغامیان و مهناز عسگری از سوی انتشارات مدرسه در اختیار علاقه مندان قرار گرفت.

در مقدمه این کتاب آمده: «با گسترش روزافزون شبکه‌های ارتباطی و اجتماعی، هر روز اطلاعات علم و شبه علمی بی‌شماری بین مردم رد و بدل می‌شود که در بسیاری موارد، صحت و سقم آن، به خوبی روشن نیست. در عین حال تمایل اغلب مردم به دانستن و کسب اگاهی‌های عمومی، موجب رواج اطلاعات مخدوش و تکراری در فضاهای اینترنتی شده که معمولا از پشتوانه قابل اعتنایی برخوردار نیستند.

«دانشنامه خانواده» با هدف افزایش اطلاعات عمومی و ارتقای دانش فردی خوانندگان تهیه شده و مخاطبان این مجموعه آموزگاران و کلیه افراد خانواده، از نوجوانان و بزرگسالان هستند.»

یک کتاب فرانسوی به نام «چرا چگونه، ۱۰۰۱ پاسخ برای شناختن همه چیز»، شالوده اصلی این مجموعه است که جلد سوم آن با عنوان «اسرار انسان و تاریخ» به توضیح درباره انسان و حوادث مهم پیرامون او می‌پردازد.

«ماشینی به نام انسان» عنوان نخستین بخش از این کتاب است که به سوالاتی چون» زندگی انسان چگونه شروع می‌شود؟، چرا گاهی بچه‌ها دوقلو می‌شوند؟، هنگام تولد چه اتفاقی می‌افتد؟ چگونه حرکت می‌کنیم؟ پوست چه فایده‌ای دارد، غذاهایی که می خوریم چه می‌شوند؟ و… پاسخ می دهد.

«زندگی اجداد ما» عنوان دومین بخش از کتاب است. خواننده با خواندن این بخش با اطلاعاتی درباره «نخستین ابزارها را کدام انسان‌ها ساختند؟ انسان‌های نخستین چه می‌خوردند؟ دیرینه سنگی یعنی چه؟ نخستین روستاها کجا بنا شدند؟ و… » آشنا می‌شود.

«تاریخ‌سازان جهان»، بخش سوم از کتاب «اسرار انسان و تاریخ» است. «نخستین پادشاهی که در تاریخ نام او ذکر شده است که بود؟ حضرت ابراهیم که بود؟ آیا رستم واقعا وجود داشته است؟ سوگند بقراط چیست؟ و…» پرسش‌هایی است که در این فصل به آن پاسخ داده می شود.

«حوادث مهم تاریخ جهان» و «مهم ترین بناهای جهان» عنوان چهارمین و پنجمین بخش از کتاب است. در این بخش‌ها هم درباره مواردی چون «چگونه انسان اهمیت فلزات را دریافت؟ کشف آتش چه نتایجی داشت؟ منظور از شوالیه‌گری چیست؟ شهر سوخته کجاست؟ نقش جهان کجاست؟ و…» سخن گفته می‌شود.

جلد سوم از دانشنامه خانواده با عنوان «اسرار انسان و تاریخ» از سوی انتشارات مدرسه و به قیمت ۳۸ هزار تومان منتشر شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید