یک چهره اصلاح‌طلب خطاب به احمدی‌نژاد و بقایی؛ به دنبال سرنگونی نظام هستید یا تغییر آن؟ /باید بخاطر آن 8 سال حساب پس بدهید

    کد خبر :65959

نماینده اسبق مجلس بر این عقیده است که محمود احمدی نژاد در 8 سال مدیریتش فسادهای بسیاری را انجام داده است که متاسفانه به تخلفات او رسیدگی نشده است و همین موضوع باعث شده تا چنین سخنانی را از بقایی و احمدی نژاد شاهد باشیم.
حجت اسلام حسین انصاری راد،فعال سیاسی اصلاح طلب و نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با نامه نیوز، با اشاره به سخنان اخیر حمید بقایی پس از آزادی از زندان؛ گفت: احمدی‌نژاد و رفقایش باید پاسخگوی 8 سال مدیریت کلان کشور و کارهایی که کرده‌اند باشند. ایشان دولت را از آقای خاتمی با رشد 6 درصدی و شرایط نسبتا خوبی تحویل گرفت. او باید پاسخگو باشد که با حدود هزار میلیارد دلار درآمد ارزیِ‌نفتی و غیر نفتی در 8 سال چه کرده است؟ احمدی نژاد دولت را با رشد منفی 6 درصد به روحانی تحویل داد. دو دولت آقایان هاشمی و خاتمی با درآمدی بسیار کمتر از دولت احمدی‌نژاد توانستند پایه‌های اقتصاد کشور را تا حدود بسیار زیادی بهبود ببخشند؛‌اما دولت احمدی نژاد!.

وی ادامه داد:‌ در دولت احمدی نژاد درآمد و ثروت عظیم نفتی و غیرنفتی به دست آمد که تاکنون مشخص نشد این ثروت به کجا رفته است!‌ در دولت نهم و دهم املاک‌های دولتی بسیاری را فروختند و از این راه نیز درآمد بالایی را به دست آوردند که متاسفانه هیچ حساب و کتابی برای ایشان در نظر گرفته نشد. احمدی نژاد مدعی بود که ظرف مدت کوتاهی مساله بیکاری و اشتغال را حل کرده است اما طبق آمار منتشر شده، مجموع اشتغالی که در دولت احمدی نژاد ایجاد شده مساوی با صفر است. احمدی نژاد نه تنها هیچ‌گونه اشتغالی ایجاد نکرد،‌ بلکه کشور را با تورم 40 درصدی نیز مواجه کرد.

انصاری راد با بیان اینکه احمدی نژاد با شعاری های مسخره و با بی‌اهمیت شمردن قطع‌نامه‌های شورای امنیت،‌کشور را دچار بحران کرد،‌ خاطرنشان کرد: احمدی نژاد باعث شد تا ایران به عنوان یک کشور یاغی در شورای امنیت و جهان معرفی شود و نتیجه آن، این شد که دولت روحانی دوسال زمان برای مذاکره بگذارد تا تحریم‌ها را از کشور دور کند. خرابی‌هایی که احمدی نژاد در اقتصاد کشور ایجاد کرد نیازمند یک بررسی جدی و دقیق است. مجلس باید یک تحقیق و تفحص کاملی را انجام می‌داد و قوه‌قضائیه نیز باید آن را به صورت دقیق بررسی می‌کرد که متاسفانه این کار انجام نشد؛ اگر این اتفاقات انجام می‌شد طبیعتا اکنون دیگر جایی برای طلبکاریِ احمدی‌نژاد و بقایی وجود نداشت.

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قوه قضاییه باید سریعا به سخنان بقایی و نسبت‌هایی که به نظام داده است رسیدگی کند، خاطرنشان کرد: قوه قضاییه باید رسیدگی کند تا مشخص شود چه مقدار از این فسادی که بقایی از آن سخن می‌گوید متعلق به دوران احمدی‌نژاد و حضور خودشان در راس قدرت است و چه مقدار از آن مربوط به ذات و طبیعت مدیریت کشور؟ فسادهای کشور باید بررسی شود و باید دید که این گرفتاری‌ها ناشی از چه موضوعی است. باید همه وام و ثروتی که در دوران احمدی نژاد به افراد مختلف و با وثیقه‌های غیرمعتبر پرداخت شده است، بررسی شود. آیا تخلیه خزانه کشور و مقروض کردن بانک‌ها فساد نیست؟ احمدی نژاد باید نسبت به همه فسادهایی که در 8 سال مدیریتش انجام داده است حساب پس بدهد.

انصاری راد ادامه داد: روحانی از زمانی که روی کار آمده و دولت را به دست گرفته مشغول آوار برداری است، آوارها و مشکلاتی که احمدی نژاد در 8 سال دولتش با سوء مدیریت بر سر کشور آورده است.

این فعال سیاسی با تاکید بر اینکه قوه قضائیه باید به ادعا‌ها و سخنان بقایی و احمدی نژاد رسیدگی کند، خاطرنشان کرد: قوه قضاییه باید از این افراد سوال کند که هدفشان از طرح این سخنان چیست؟ آیا به دنبال سرنگونی نظام هستند؟ آیا می‌خواهند نظام را تغییر دهند؟ یا به دنبال اصلاح هستند؟ اگر بحث اصلاح است باید مشخص شود که آیا همان خرابی و مشکلاتی که شخص احمدی نژاد بر کشور تحمیل کرده است باید اصلاح شود؟ یا موضوع و پدیده‌ی جدید ایجاد شده که نیازمند اصلاح است؟ به هرحال باید حساب احمدی‌نژاد را رسید.

انصاری راد با اشاره به سخنان بقایی مبنی بر مشکلات و بی عدالتی‌هایی که در زندان و قوه قضاییه وجود دارد اشاره کرد و گفت: در حوادث 88 که احمدی نژاد یک طرف آن بود،‌عواملی وجود داشتند که سعی می‌کردند تا احمدی نژاد را روی کار بیاورند و آن تظاهرات‌ها نیز ناشی از همین موضوع بود. به هرحال باید به هرکسی که مسئول فساد و تخلفات 8 سال احمدی‌نژاد و حوادث کهریزک است رسیدگی شود. در همان زمان و پس از انتخابات و حوادث 88 و کهریزک که در آن احمدی نژاد به ظاهر پیروز شده بود باید سریعا او را به عنوان مسئول این مشکلات مورد سوال و بازخواست قرار می‌دادند تا اکنون شاهد چنین مشکل و معضلاتی نباشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید