در دولت روحانی 100 بزرگتر از 85 میلیون/ درآمد بنزینی دولت یک‌سوم معوقات مالیاتی 100 شخصیت است

    کد خبر :659168

گروه اقتصادی بازتاب: سید نظام‌الدین موسوی، مدیرعامل سابق خبرگزاری فارس در صفحه اجتماعی خود از یک اتفاق تلخ در دولت تدبیر و امید خبر داد. اتفاقی که عمق تدبیر دولت روحانی را می‌رساند. دولتی که حاضر است برای راضی نگه‌داشتن 100 شخصیت حقیقی و حقوقی، 85 میلیون ایرانی را در تنگنا قرار دهد و عرصه را بر بسیاری از هم‌وطنان کم‌درآمد و فقیرمان تنگ کند.

 

موسوی نوشته است:

«به گفته وزیر نفت درآمد دولت از گران شدن بنزین ۳۱ هزار میلیارد تومان است.

رئیس سازمان بازرسی هم گفته ۷۸ هزار میلیارد تومان از معوقات مالیاتی، مربوط به ۱۰۰ شخص حقیقی و حقوقی است.

یعنی مالیات معوق ۱۰۰ شخص ۲.۵ برابر پول گرانی بنزین است. بی‌تدبیری یعنی ناراضی کردن ۸۵ میلیون نفر بجای ۱۰۰ شخص!»

 

 

بیژن زنگنه وزیر نفت دولت روحانی، 25 آبان ماه گفته بود: برآورد کردیم با اجرای طرح مدیریت مصرف بنزین 31 هزار میلیارد تومان در سال افزایش درآمد داشته باشیم که همه به اقشار کم‌درآمد تعلق خواهد گرفت.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن درویشیان رئیس سازمان بازرسی، دیروز (20 آذرماه) در دیدار با احمد توکلی – رئیس – و برخی اعضای هیئت‌مدیره سازمان مردم‌نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت، گفت: اکنون 78 هزار میلیارد تومان از کل معوقات مالیاتی کشور که در حدود 210 هزار میلیارد تومان است، متعلق به 100 شخص حقیقی و حقوقی است که از این مبلغ 9 هزار میلیارد مربوط به اشخاص حقیقی و 69 هزار میلیارد تومان آن مربوط به اشخاص حقوقی است.

 

البته اظهارات وزیر نفت درباره پرداخت یارانه بنزین در حالی است که بیش از 6 میلیون نفر به دریافت نکردن یارانه معیشتی اعتراض کرده‌اند. حداکثر مبلغ پرداختی دولت به‌عنوان یارانه معیشتی نیز 205 هزار تومان است؛ درحالی‌که تورم ایجادشده براثر گرانی بنزین در کل، رقم بیشتری از سبد خانوار را به خود اختصاص داده است.

 

بر اساس گزارش خبرنگار بازتاب، معوق شدن 78 هزار میلیارد تومان مالیات از 100 شخصیت در حالی است که به‌موجب بند الف تبصره ۶ لایحه بودجه سال 1399 افرادی که سالیانه بیش از ۳۶ میلیون تومان حقوق می‌گیرند باید مالیات بدهند؛ یعنی کارگر و کارمندی که بیشتر از 3 میلیون تومان حقوق می‌گیرد مکلف به پرداخت مالیاتش است. به نظر شما این عدالت نیست؟

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید