علیرغم تحریم آمریکا از اس-۴۰۰ استفاده می‌کنیم

    کد خبر :658986

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه می‌گوید حتی اگر کنگره آمریکا تهدید خود مبنی بر تحریم آنکارا را عملی کند، باز هم ترکیه از تصمیم برای استفاده از اس-۴۰۰ روسی بازنمی‌گردد.

 

به نقل از رویترز، «ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در واکنش به تصویب لایحه تحریم آنکارا از سوی کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، گفت: این اقدام حتی اگر به تائید کنگره آمریکا هم برسد تاثیری بر استفاده آنکارا از سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ ندارد.

 

گفتنی است بهانه کمیته روابط خارجی سنای آمریکا برای تحریم ترکیه خرید سامانه پدافند هوائی اس- ۴۰۰ از روسیه عنوان شده است.

 

سناتور «باب منندز» یک از دموکرات های برجسه این کمیته در این خصوص در پیامی توئیتری گفت: این مصوبه نشان می دهد که رفتار ترکیه غیرقابل قبول است.

 

به گزارش مهر،این در حالی است که با وجود گذشت چند ماه از تنش‌ها میان آمریکا و ترکیه در خصوص سامانه اس ۴۰۰، جنگ لفظی مقامات دو کشور در این رابطه همچنان ادامه دارد.

 

به عنوان مثال، روز گذشته «مولود چاوش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه در بیانیه ای هشدار داد: اگر آمریکا به دلیل اقدام ترکیه در خرید سامانه موشکی اس ۴۰۰ تحریمی را علیه آنکارا اعمال کند، ترکیه نیز پایگاه هوایی اینجرلیک را تعطیل کرده و نظامیان آمریکایی از ترکیه خارج می شوند. ما بدترین سناریوی ممکن را بررسی کرده و تصمیم می گیریم. اگر آمریکا تحریمی را علیه ترکیه اعمال کند آنگاه موضوع پایگاه‌های اینجرلیک و ایستگاه راداری کورجیک در جنوب شرقی ترکیه را مد نظر قرار می دهیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید