طی نشستی در کرمانشاه مطرح شد؛

«نون.خ» سریال تراز تلویزیون است

    کد خبر :658597
«نون.خ» سریال تراز تلویزیون است

سریال «نون.خ» به کارگردانی سعید آقاخانی و با حضور مدیر شبکه یک سیما صبح امروز رسما در یک روستای تاریخ کلید خورد.

 

فصل دوم سریال «نون.خ» به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه کنندگی مهدی فرجی این روزها در کرمانشاه در حال تصویربرداری است و بازیگران جدیدی به این مجموعه اضافه شده اند.

 

فصل اول این سریال نوروز ۹۸ روی آنتن رفت و قرار است فصل دوم آن در ماه رمضان ۹۹ از شبکه یک سیما به پخش برسد.

 

امیر وفایی نویسنده این سریال است که نویسندگی فصل اول این سریال و همچنین مجموعه «دورهمی» را هم بر عهده داشته است.

 

مهدی فرجی تهیه کننده سریال «نون.خ» در نشستی قبل از بازدید مدیران از پشت صحنه سریال که امروز چهارشنبه ۲۰ آدرماه با حضور مجید زین العابدین مدیر شبکه یک، غلامرضا الماسی مدیر گروه فیلم و سریال شبکه، افشین امینی مدیرکل صداوسیمای کرمانشاه برگزار شد از ساخت فصل دوم این مجموعه برای ماه رمضان سخن گفت.

 

وی در این سخنان بیان کرد: تاکنون هشت روز از تولید سریال گذشته است با این حال امروز مراسم رسمی آغاز تولید سریال در روستای پریان از منطقه دینه ور در شهرستان صحنه انجام می شود. استاندار، فرماندار و دیگر مدیران استان نیز امروز حضور دارند.

 

فرجی اضافه کرد: تیم تولید سریال از جمله سعید آقاخانی کارگردان نیز از صبح مشغول تصویربرداری هستند و قرار است سکانسی از سریال هم به شکل رسمی تصویربرداری شود.

 

تهیه کننده «نون.خ» با اشاره به جزئیات سریال بیان کرد: سریال در ۲۵ قسمت آماده می شود. نوروز قرار است سریال «پایتخت» پخش شود و بعد از این سریال، «نون.خ» پخش می شود که این بازه زمانی هم امتیاز خاصی برای سریال است و ان شاءلله ماه رمضان مهمان خانه های مردم هستیم.

 

وی همچنین با اشاره به شرایط سخت تولید اظهار کرد: کرمانشاه جای سردی است و منطقه کاری ما بین کوه هاست، داخل روستاها راه ها کمی محدود است با این حال مردم، روستا را برای تصویربرداری و مراسم امروز آماده کرده اند.

 

این مدیر باسابقه تلویزیون تصریح کرد: روستای پریان و کندوله که مجموعه در آنجا ضبط می شود از آثار تمدنی کرمانشاه هستند. اولین شاهنامه ای که به کردی ترجمه شده است در این خطه بوده است و ما از این شاهنامه و مشاهیر استان در سریال استفاده می کنیم.

 

وی با اشاره به توجه مدیران استان به این سریال اظهار کرد: مدیران استان این سریال را ظرفیتی برای استان می دانند و سالانه بودجه ای را در نظر گرفته اند که «نون.خ» و سریال های دیگری ساخته شود. مدیران خیلی برایشان مهم است که این استان به عنوان یک استان شاد نمایش داده شود. همچنین این مجموعه از حیث معرفی جغرافیای استان تاثیر بسیاری دارد.

 

مجید زین العابدین مدیر شبکه یک نیز گفت: «نون.خ» سریالی تراز است و همین که فصل دوم سریال تصویب شده است موفقیتی را در پی داشت چون در حال حاضر این سریال به عنوان اثری شاخص محسوب می شود.

 

امینی مدیرکل صداوسیمای کرمانشاه نیز در پایان این نشست عنوان کرد: موسیقی کرمانشاه بسیار تراز است. کرمانشاه به دلیل تنوع قومی ظرفیت فراوانی برای تولیدات فاخر دارد. جشنواره پویانمایی که سال گذشته اینجا برگزار شد، فرصت بسیار خوبی را برای توجه به این استان فراهم کرد و سریال «نون.خ» هم فرصت مغتنمی را ایجاد می کند تا زیبایی های استان دیده شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید