وزیر بهداشت مطرح کرد؛

جزئیات روش دریافت مطالبات وزارت بهداشت از تامین اجتماعی

    کد خبر :658177

وزیر بهداشت، در خصوص نحوه دریافت مطالبات وزارت بهداشت از سازمان تامین اجتماعی، توضیحاتی ارائه داد.

 

سعید نمکی، از طرح تحول سلامت به عنوان یکی از موفق ترین برنامه های دولت یازدهم و دوازدهم یاد کرد و افزود: این طرح توانست در حوزه هزینه های کمرشکن سلامت، ماندگاری تیم پزشکی در مناطق محروم، رسیدگی به بیماران خاص و صعب العلاج بار سنگینی را از دوش مردم بردارد.

 

وی یادآور شد: اولین گام ما در گام دوم طرح تحول سلامت علاوه بر استمرار برخی از بسته های مهم این طرح، تقویت زیرساخت های پیشگیری و درمان سرپایی بوده است تا در مراحل اولیه موفق به شناسایی بیماری ها شویم و امسال تا پایان بهار موفق به استقرار پرونده الکترونیک سلامت در کشور شدیم و گام های موثری در راستای استقرار سیستم ارجاع و پزشکی خانواده در کشور برداشته شده است.

 

نمکی به وضعیت مطالبات وزارت بهداشت و کسری این وزارتخانه اشاره کرد و گفت: از روز اول که به وزارت بهداشت آمدم، با کوهی از مشکلات اقتصادی روبرو بودیم. قبل از پایان سال گذشته، وزارت بهداشت را با ۲۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه تحویل گرفتم. ۱۰ هزار میلیارد تومان مربوط به مطالبات از سازمان تامین اجتماعی، ۵ هزار میلیارد تومان مطالبات از بیمه سلامت و ۵ هزار میلیارد تومان مطالبات از سازمان برنامه و بودجه داشتیم.

 

وی اضافه کرد: تامین اجتماعی مطالبات ما مربوط به خدماتی که ۱۸-۱۷ ماه پیش ارائه کرده بودیم را پرداخت نکرده بود و ما هم نمی توانیم از پذیرش بیمه شدگان این سازمان امتناع ورزیم.

 

به گزارش مهر ،وزیر بهداشت تاکید کرد: با همت و تلاش شبانه روزی نیروهای بهداشتی و درمانی که ۱۷ ماه کارانه نگرفته اند و در بسیاری از موارد، مورد بی مهری و کم لطفی قرار می گیرند، افتخارات بسیار بزرگی از جمله عدم ثبت اپیدمی با توجه به گستردگی سیلاب در عید امسال در کشور داشتیم که مورد تعجب و ستایش دکتر تدورس دبیرکل سازمان جهانی بهداشت قرار گرفت.

 

نمکی خاطرنشان کرد: کاری که با بیمه تامین اجتماعی کردیم این است که مقرر شد ۶۰ درصد از اسناد ارسالی، آخر هر ماه و ۴۰ درصد باقی مانده نیز تا سه ماه بعد، پرداخت شود و معوقات را از این هفته در قالب اوراق می گیریم که به ریال تبدیل و به دانشگاه ها پرداخت می کنیم و سایر معوقات را تا دو ماه آینده دریافت خواهیم کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید