آمریکایی ها مردگانشان را به خاک تبدیل می کنند

    کد خبر :657627

یک شرکت نوپا در آمریکا از برنامه های خود برای تبدیل جنازه افراد به خاک برای کمک به حفظ محیط زیست خبر داده است.

 

قرار است این شرکت به نام Recompose فعالیت خود را برای تولید کمپوست انسانی از سال ۲۰۲۱ آغاز کند.

 

روند تبدیل جنازه افراد به خاک توسط این شرکت در صورت رضایت بستگان درج اول آنها حدود سی روز طول می کشد و شرکت مذکور امیدوار است افراد زیادی از این ابتکار عمل استقبال کنند.

 

Recompose می گوید به دنبال مرگ افراد، باقی مانده جنازه آنها منجر به انتشار گاز دی اکسیدکربن و مواد دیگری در جو کره زمین می شود که به محیط زیست و کره زمین آسیب می زند. از سوی دیگر اختصاص زمین به دفن افراد در امریکا با توجه درگذشت سالانه ۲.۷ میلیون نفر در این کشور فرایندی پرهزینه است که کم کم به یک چالش مبدل می شود. همچنین هزینه های بالای دفن و خاکسپاری نیز برای بخش زیادی از مردم آمریکا به یک چالش مبدل شده است.

 

اما تبدیل جنازه افراد به خاک باعث صرفه جویی گسترده مالی، کمک به حفظ محیط زیست، جلوگیری از اسراف آب و آلوده شدن جو کره زمین و غیره می شود.

 

این شرکت فعلا مجوز تبدیل جنازه ۷۵نفر به خاک را به طور آزمایشی دریافت کرده و احتمالا با اجرایی شدن قانونی تازه در این زمینه در آمریکا از بهار سال آینده روند آن تسریع می شود.

 

برای انجام این کار بدن افراد فوت شده درون محفظه ای خاص و بسته قرار می گیرد و روی آنها با خرده چوب و برخی مواد دیگر پوشانده می شود و سپس این مجموعه در معرض تزریق هوای طبیعی قرار می گیرد تا زمینه برای تسریع فعالیت میکروب ها و باکتری های تجزیه کننده بدن فراهم شود. در نهایت بعد از گذشت سی روز جنازه به طور کامل تجزیه شده و خاک قابل استفاده برای رشد گیاهان تهیه می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید