ویندوز 10 موبایل به پایان کار خود رسید

    کد خبر :657619

پس از کش‌وقوس‌های فراوان، امروز مایکروسافت به پشتیبانی از ویندوز ۱۰ موبایل پایان داد.

 

مایکروسافت از مدت‌ها قبل اعلام کرده بود ۱۰ دسامبر ویندوز ۱۰ موبایل را کنار خواهد گذاشت. خاتمه‌دادن به کار ویندوزفون و ویندوز ۱۰ موبایل فرصت خوبی است تا ردموندی‌ها تمرکز خود را بر بخش‌های دیگر، به‌ویژه ساخت برنامه‌هایی برای دستگاه‌های سرفیس آینده خود بگذارد.

 

درحالی‌که برخی از کارشناسان تلاش‌های مایکروسافت برای توسعه‌ی پلتفرم اختصاصی گوشی‌های هوشمندش را مسخره می‌کنند، تعداد زیادی از کاربران از ویندوز ۱۰ موبایل و ویندوزفون ۸ به‌عنوان خاطرات دلپذیر یاد می‌کنند. درواقع، مایکروسافت و شرکایش در پروژه‌ی ویندوزفون و ویندوز ۱۰ موبایل نتوانستند به موفقیت برسند؛ درنتیجه بهترین کار کنارگذاشتن آن بوده است. باوجوداین، مایکروسافت وظیفه داشت از دستگاه‌های فروخته‌شده‌ پشتیبانی کند و درنهایت، این مسئولیت امروز به‌پایان رسید.

 

درحقیقت، کاربرانی که از دستگاه‌های مجهز به ویندوزفون و ویندوز ۱۰ موبایل بهره می‌برند، دیگر به‌روزرسانی‌های امنیتی این سیستم‌عامل را دریافت نخواهند کرد. البته این گوشی‌ها به‌کار خود ادامه خواهند داد و مایکروسافت پایانی برای دسترسی به برنامه‌های Microsoft Store اعلام نکرده و احتمالا پشتیبانی از برنامه‌ها و سایر نرم‌افزارها به توسعه‌دهندگان و OEMها بستگی دارد.

 

 

به‌نظر می‌رسد در‌حال‌حاضر جدیدترین برنامه‌ی مایکروسافت درزمینه‌ی جذب برنامه‌نویسان برنامه‌های اندرویدی است تا نرم‌افزارهای مایکروسافت را با استفاده از زبان طراحی Fluent و API دیگر برای دستگاه‌هایی با دو نمایشگر مانند Surface Duo بپردازند طراحی و بازطراحی کنند. این استراتژی باتوجه‌به خاص‌بودن دستگاه‌هایی مانند Surface Duo بسیار جذاب خواهد بود. البته موفقیت مایکروسافت دراین‌زمینه به جدی‌بودن این شرکت در تشویق توسعه‌دهندگان و دیگر کاربران بستگی خواهد داشت. درواقع، اگر مایکروسافت انتظار دریافت نتیجه‌ی بهتری درمقایسه‌با ویندوزفون و ویندوز ۱۰ موبایل دارد، باید تلاش زیادی کند؛ البته هنوز یک سال برای رسیدن به این موفقیت زمان دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید