رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران تاکید کرد؛

ردیابی پروتزهای مورد استفاده در جراحی پلاستیک

    کد خبر :657580

رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، گفت: پروتز مورد نیاز در جراحی پلاستیک و زیبایی از طریق شماره سریال و مشخصات در وب سایت شرکت سازنده قابل ردیابی است.

 

حامد باطنی، در ارتباط با موضوع توریسم درمانی، اظهار داشت: شرایط پزشکی کشور به لحاظ علمی سبب شده که بیماران سایر کشورها از منطقه و حتی از نقاط دور دست دنیا به ایران سفر کنند و از حوزه پزشکی در ایران بهره مند شوند.

 

وی با اشاره به اینکه برخی تصور می‌کنند بیماران از سایر نقاط دنیا تنها به دلیل ارزان بودن خدمات پزشکی به ایران می‌آیند، گفت: این موضوع تصور اشتباه است چرا که بسیاری از کشور ها خدمات ارزان‌تر در حوزه پزشکی ارائه می دهند ولی بیماران به دلیل اینکه به لحاظ علمی پزشکی آنها قوی نیست یا امکانات مراکز جراحی ضعیف و گاهی غیر استریل است ، اعتماد نکرده و مایل نیستند به کشور آنها برای درمان سفر کنند.

 

رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران ادامه داد: در سال‌های اخیر اقداماتی برای ساماندهی توریست‌های درمانی از طریق وزارت بهداشت آغاز شده و به تدریج برنامه‌ها به صورت مدون و جامع پیش می‌رود به طوری که امیدواریم به زودی حوزه توریسم درمانی از کنترل و اداره توسط مترجمین یا موسسات غیر استاندارد به طور کامل خارج شده و تنها با نظارت وزارت بهداشت انجام پذیرد.

 

باطنی در پاسخ به این سئوال که تحریم‌های دشمنان چه تاثیری در رشته جراحی پلاستیک و زیبایی داشته است و آیا با کمبود دارو در این حوزه مواجه هستید، خاطرنشان کرد: رشته کاری جراحی پلاستیک و زیبایی وابستگی زیادی با جنبه داروهای دچار کمبود ندارد ولی تجهیزات و وسایلی مانند ایمپلنت، پروتز و محصولات زیبایی با تغییر نوسانات ارزی افزایش قیمت یافته و گاهی محصولات با کمبود مواجه شده و واردات به سهولت انجام نمی‌گیرد.

 

وی گفت: وسایل مورد نیاز توسط جراحان فوق تخصص پلاستیک از برند های مختلف تهیه می شود که بسته به شرکت تولید و توزیع کننده و پخش قیمت آنها متفاوت است ولی همه این تجهیزات و وسایل دارای کیفیت مناسب بوده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

 

رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، خاطرنشان کرد: غالب وسایل و تجهیزات مورد نیاز جراحی پلاستیک و زیبایی مانند ایمپلنت و پروتز ورود مسافری یا چمدانی ندارند چرا که مرجع این وسایل شناخته شده است و همه آنها شماره سریال دارد که در وب سایت شرکت سازنده و توزیع کننده قابل ردیابی است بنابراین هیچ جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

 

باطنی گفت: بیماران می توانند با استفاده از این شماره سریال و مشخصات، پروتز و وسیله مورد استفاده شده در بدن خود را ردیابی کنند و از کیفیت آن مطمئن شوند چرا که پروتزهای قابل استفاده در جراحی های پلاستیک و زیبایی با برخی از پروتزهای سایر جراحی ها متفاوت است و بیمار در تهیه آن نقش مستقیمی دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید