فناوری ارتباطات در لایحه بودجه ۹۹؛

۱۴۰۰ میلیارد به ارائه کنندگان خدمات الکترونیکی اختصاص می یابد

    کد خبر :657563

در لایحه بودجه ۹۹ به شرکت های تابعه وزارت ارتباطات اجازه داده شده است تا مبلغ ۱۴۰۰ میلیارد ریال از منابع خود را برای ایجاد اپراتورهای ارائه کننده خدمات الکترونیکی هزینه کنند.

 

در لایحه بودجه سال ۹۹ که از سوی دولت به مجلس تقدیم شده است در بند ب تبصره ۱۸ ماده واحده بودجه به شرکت های تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجازه داده شده است تا با تایید وزیر ارتباطات تا مبلغ ۱۴۰۰ میلیار ریال از محل منابع داخلی خود را برای کمک به سرمایه گذاری های خطرپذیر، ایجاد اپراتورهای ارائه کننده خدمات الکترونیکی در کلیه بخش ها، حمایت از طرح های توسعه ای اشتغال آفرین و یا صادرات کالا و خدمات در بخش ICT توسط بخش خصوصی و تعاونی به صورت وجود اداره شده اختصاص دهند.

 

این تخصیص بودجه بر اساس آئین نامه ای که به پیشنهاد مشترک وزارت ارتباطات و سازمان برنامه و بودجه کشور تهیه می‌شود باید انجام شود و به تصویب هیئت وزیران برسد.

 

در بند ج تبصره ۱۸ ماده واحده لایحه بودجه ۹۹ نیز به وزارت ارتباطات اجازه داده شده است که از طریق سازمان توسعه ای و شرکت های تابعه خود نسبت به مشارکت خصوصی و عمومی داخلی و خارجی برای انجام پروژه های دولت الکترونیک و توسعه خدمات الکترونیکی از جمله هوشمند سازی مدارس اقدام کند.

 

موضوع هوشمند سازی مدارس در ماده ۶۹ قانون برنامه ششم توسعه به وزارت ارتباطات تکلیف شده است. منابع مورد نیاز جهت سرمایه گذاری بخش دولتی از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و منابع داخلی شرکت های تابعه این وزارتخانه با تایید سازمان برنامه و بودجه تامین می‌شود.

منبع:مهر

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید