مورگان استنلی: قیمت نفت نیمه دوم 2020 کاهش می‌یابد

    کد خبر :657394

بانک مورگان استنلی اعلام کرد هرچند قیمت نفت برنت در سه ماهه نخست سال آینده به 62.50 دلار در هر بشکه برسد اما در باقی سال 2020 به 60 دلار در هر بشکه کاهش یابد.

 

به نقل از رویترز، بانک مورگان استنلی اعلام کرد طرح اوپک و هم‌پیمانانش برای کاهش بیشتر تولید در سه ماهه نخست سال آینده میلادی، تنها بازار را در کوتاه‌مدت تقویت خواهد کرد درحالی‌که قیمت نفت برنت در نیمه 2020 احتمالا به 60 دلار در هر بشکه بازگردد.

 

این بانک، پس از اعلام اوپک پلاس برای کاهش بیشتر تولید، پیش‌بینی خود از تولید اوپک در سال 2020 را 400 هزار بشکه در روز کاهش داد و روزانه 29.2 میلیون بشکه اعلام کرد.

 

این بانک در یادداشتی نوشت: « کاهش تولید بیشتر اخیر اوپک به وضوح در کوتاه‌مدت مثبت است اما حقیقت این است که آنها نیازمند توجه به ضعیف شدن عوامل تقویت کننده بازار هستند.»

 

به گزارش فارس،علی‌رغم این کاهش تولید، این بانک انتظار دارد که عرضه غیراوپکی‌ها در سال آینده تا حدود 1.8 میلیون بشکه در روز افزایش یابد و رشد تولید ماهانه آمریکا روزانه 50 هزار بشکه کمتر از میزان گزارش شده در سال‌های 2018 و 2019 باشد.

 

هر چند انتظار می‌رود که تقاضا برای نفت با توجه به قوانین جدید IMO 2020 شدت بگیرد، اما این بانک انتظار دارد یک فزونی عرضه ملایم در سال آینده صورت گیرد.

 

قوانین جدید سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO) کشتی‌داران را ملزم کرده است تا گوگرد موجود در کشتی‌هایشان را از ابتدای ماه ژانویه کاهش دهند.

 

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد قیمت نفت برنت در سه ماهه نخست سال آینده به 62.50 دلار در هر بشکه برسد اما در باقی سال 2020 به 60 دلار در هر بشکه کاهش یابد.

 

همچنین پیش‌بینی این بانک برای قیمت نفت خام آمریکا در سه ماهه نخست سال آینده میلادی 57.5 دلار در هر بشکه است که در باقی مانده سال به 55 دلار در هر بشکه کاهش خواهد یافت.

 

به گزارش فارس، بانک گلدمن ساکز نیز پیش‌بینی خود از قیمت نفت برای سال 2020 را افزایش داد و دلیل این افزایش را کاهش بیش از انتظار ذخایر نفت پس از تصمیم اوپک برای کاهش بیشتر تولید تا سه ماهه نخست سال آینده اعلام کرد.

 

این بانک پیش‌بینی خود برای قیمت نفت برنت در سال 2020 را به 63 دلار در هر بشکه افزایش داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید