سخنگوی دولت: برنامه‌ای برای قطع اینترنت نداریم

  • سیاسی
  • دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸ ۱۳:۳۱
    کد خبر :657190

سخنگوی دولت وقایع اخیر را نیازمند علت یابی علمی و دقیق دانست و اعلام کرد که دولت در این زمینه به مردم گزارش خواهد داد.

 

وقایع اخیر به علت یابی علمی و دقیق نیازمند است

 

علی ربیعی در نشست خبری هفتگی خود، اظهار کرد : در چند روز گذشته پس از روزهای تلخ، مواضع و رویکرد دلجویانه رهبر معظم انقلاب در قبال آسیب دیدگانی که به تعبیر ایشان از مصادیق شهید و جانباز به حساب می آیند، مهم و راهگشا بود. قطعا این وقایع نیازمند علت یابی علمی و دقیق از ماجراست.

 

وی ادامه داد: من می خواهم بار دیگر از همین تریبون به ملت شریف و بخصوص خانواده های آسیب دیدگان تاکید کنم که همه ما درغم و شادی ها در کنار هم هستیم. این رمز ماندگاری ایران در طول تاریخ بوده و خواهد بود.

 

باید متحد رو به آینده حرکت کنیم

 

ایسنا نوشت: سخنگوی دولت تصریح کرد باید از این فراز و نشیب ها گذر کرده و متحد با یکدگر رو به آینده حرکت کنیم. فراموش نکنیم که در وضعیتی به نام تحریم های ظالمانه قرار گرفته ایم که اقتصاد و معیشت و حتی ارتباط ما با جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است.

 

وی خاطرنشان کرد: طی روزهای اخیر اگر چه شاهد پایکوبی و شادی تحریم گران آمریکایی و دنباله روهای رسانه ای آنان بودیم که به زبان های مختلف می گفتند که دیدید تحریم ها چه بر سرتان آورد؟ اما در سوی دیگر شاهد وجدان بیدار بشری هم بودیم که در خود آمریکا حاکمان خود را نقد می کردند و می‌گفتند اگر ما به عهد خود و به برجام متعهد بودیم و تحریک ها و تحریم های ضدانسانی علیه مردم بیگناه اعمال نمی کردیم، یک ملت چنین تحت فشار قرار نمی گرفت. من می خواهم بگویم که ملت ایران همه این واکنش ها را می بیند و شاهد است که در چنین روزهای دشواری چه کسانی در کنار ملت ایران است و رنج یک ملتِ در معرض تحریم را می بیند و با آن همدلی می‌کند و چه کسانی “عید خون” می گیرند.

 

اعتقاد دولت ریشه یابی اتفاقات اخیر است

 

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه دولت معتقد است اتفاقاتی که رخ داد باید به طور اساسی ریشه یابی شود،گفت: ما مثل همیشه باید متکی بر سرمایه اجتماعی همه ایرانیان باشیم و در همین جهت رئیس جمهور و رئیس شورای امنیت ملی نخست کمیته ای را در دولت سامان دادند و سپس از طریق دبیرخانه شورای امنیت ملی گزارشی به مقام معظم رهبری ارائه شد که منتج به آن دستور راهگشای رهبری شد.دستورات مقام معظم رهبری توسط همین کمیته پیگیری و نیز ابعاد مختلف موضوع را بررسی خواهند کرد و گزارشی از اقدامات خود به ملت شریف ایران ارائه خواهد شد.

 

مسیر نجات کشور از انتخابات می گذرد

 

ربیعی در ادامه به موضوع انتخابات مجلس یازدهم پرداخت و گفت: موضوع مهم دیگرِ پیش روی ما انتخابات مجلس شورای اسلامی است. همه باید بدانیم که مسیر نجات کشور از انتخابات می گذرد. انتخابات و رجوع به صندوق رأی یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران است و در عین حال تنها راه و بهترین راه موجه برای ایجاد تغییرات مورد نظر بین نسلی است.

 

امیدوار بودیم چهره‌های سیاسی بیشتری در انتخابات حضور داشته باشند

 

وی اضافه کرد: امسال انتخابات مجلس را پیش رو داریم و کاندیداهای انتخابات در روزهای گذشته برای حضور در این عرصه ثبت‌نام کردند؛ هر چند امیدوار بودیم چهره‌های سیاسی بیشتری در این انتخابات حضور داشته باشند با این حال، در میان ثبت‌نام‌کنندگان، چهره‌های سیاسی و نخبگانی از جناح‌های مختلف دیده می‌شوند که باید امکان رقابت سالم میان آن‌ها را فراهم کنیم.

 

سخنگوی دولت در ادامه با بیان اینکه دولت به عنوان مجری انتخابات، همه توان خود را برای برگزاری هرچه بهتر این انتخابات و دفاع از رأی مردم که به مثابه ، حق الناس است به کار خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: ما معتقدیم تنها راه نجات کشور از شرایط دشواری که در آن قرار دارد، فراهم کردن امکان رقابت انتخاباتی برای همه سلیقه‌ها از هر اندیشه و مرام و جناحی است که رویای ساختن آینده ایران را برای همه مردم ایران در سر می‌پروراند.

 

وی افزود:در انتخابات امسال 16 هزار و 145 نفر ثبت نام کرده اند. سهم مشارکت زنان در ثبت نام در انتخابات 30درصد رشد داشته اند. 29 درصد داوطلبان نسبت به دور قبل بیشتر شده اند و به ازای هر کرسی مجلس 52 نفر ثبت نام کرده اند. تهران و البرز بیشترین و هرمزگان و کهگیلویه و بویر احمد کمترین نامزد را دارند. 36 درصد از ثبت نام کنندگان کمتر از 40 سال دارند. ثبت نام اهل سنت هم افزایش داشته اند، 38 نفر از نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی هم ثبت نام نکرده اند.

 

وی در ادامه با خاطرنشان کردن این مساله که دولت خواهان مشارکت حداکثری ایرانیان است و فضا را برای رقابت سالم ایجاد خواهد کرد،گفت: امیدواریم سایر نهادهای ذیربط در انتخابات نیز با درک شرایط در هم افزایی با دولت و در مسیر هرچه با شکوه تر برگزار شدن انتخابات نهایت تعامل را داشته باشند.

 

ایران براساس پیشنهاد یک مقام سابق آمریکا انجام مبادله را پذیرفت

 

ربیعی در ادامه این نشست خبری در پاسخ به پرسشی درباره تبادل زندانیان با آمریکا گفت: پیشنهاد مبادله زندانیان یک‌سال و نیم پیش در حاشیه مجمع داده شد که آمریکا از آن خودداری کرد ولی ما به دلایل انسان دوستانه بنا بر پیامی که یک مقام سابق آمریکا داده بود تا برای آزادی دکتر سلیمانی تبادل انجام شود پذیرفتیم و حتی به دنبال آزادی همه در مقابل همه بودیم.

 

ربیعی افزود: از حسن نیت دولت سوئیس هم تشکر می‌کنیم، این مبادله بر اساس مذاکره صورت نگرفته اما آمریکا با توقف تحریم از امروز می تواند مذاکره در چارچوب 5+1 را آغاز کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید