جایگاه مرزبانی در حال پیشرفت است

    کد خبر :657183
جایگاه مرزبانی در حال پیشرفت است

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: جایگاه واقعی مرزبانی در حال پیشرفت است که این رشد و توسعه مرهون تلاش مرزبانان در سراسر مرزهای ایران اسلامی است.

 

سردار قاسم رضایی در نشست فصلی فرماندهان مرزبانی و مراکز آموزش با قدردانی از زحمات شبانه‌روزی مرزبانان و همرزمان در سراسر مرزهای ایران اسلامی، اظهارکرد: یکی از خصوصیات مرزبانان ولایتمداری، روحیه انقلابی و تکلیف‌مداری است که در همه فرماندهان و مرزبانان مشهود و ملموس است.

 

وی با اشاره به شعار مرزبانی «من یک انقلابی‌ام» گفت: امروز این شعار در مرزبانی تبدیل به شعور شده و در کلیه ماموریت‌ها جاری است و همه فرماندهان با اعتماد به نفس لازم در ماموریت‌ها توانسته‌اند اهداف را هدفمند دنبال کنند.

 

رضایی عملکرد مطلوب مرزبانان در مرزهای کشور را ناشی از حمایت‌های بی‌دریغ خانواده مرزبانان در سراسر کشور دانست و اظهارکرد: فرمانده نیروی انتظامی با اعتماد و نگاه ویژه به مرزبانی با حمایت ستاد کل نیروهای مسلح عملکرد مرزبانی را به مقام معظم رهبری ارجاع دادند که به برکت مقام عظمای ولایت، طرح جامع مرزبانی تصویب و ابلاغ شد.

 

وی با اشاره به عملکرد مرزبانی در حوزه پشتیبانی، آموزش و مدیریت میدانی که باعث کاهش آسیب‌پذیری مرزبانان شده است، اظهارکرد: در مرزبانی عملکرد و جهت‌گیری‌ها هدفمند و هوشمندانه دنبال می‌شود و جایگاه واقعی مرزبانی در حال پیشرفت است که این رشد و توسعه مرهون تلاش مرزبانان در سراسر مرزهای ایران اسلامی است.

 

فرمانده مرزبانی ناجا هدف‌گذاری مناسب در تراز جمهوری اسلامی را در برنامه‌های سال ۹۹ از مهمترین عناوین مرزبانی نام برد و اظهارکرد: مرزبانی با تلاش شبانه‌روزی باید جایگاهش را در مرزها حفظ کند و روند رو به رشد در پیش بگیرد.

 

وی ادب در گفتار و منش را از اصول مهم یک مرزبان حرفه‌ای دانست و تاکید کرد: آموزش‌ها باید حین خدمت تداوم بیشتری داشته باشد و در جهت ارتقای سطح آگاهی و دانش مرزی مرزبانان گام‌های موثری برداشته شود.

 

رضایی نگاه مثبت به خودی و نگاه منفی به دشمنان را جزو اصول مهم مرزبانی نام برد و گفت: منشور مرزبانی، آینه تمام نمای مدیریتی ما در حوزه سازمان است و سه راهبرد فرماندهی مرزبانی ناجا ارتقاء آمادگی عملیاتی، ارتقای تعاملات، کاهش آسیب پذیری در همه حوزه‌های مرزی باید عملیاتی شود.

 

فرمانده مرزبانی با تاکید بر ساماندهی، استقرار و آرایش نیروهای مرزبانی در مرزها به هدفگذاری در مرزها اشاره و تصریح کرد: اگر اقتدار می خواهیم باید ارتقای آمادگی عملیاتی بالایی داشته باشیم و هم‌افزایی و ارتقای تعاملات را افزایش دهیم تا با کاهش آسیب‌پذیری در مرز و مرزبانی روبرو شویم.

 

وی نیروی انسانی را یکی از ابزارهای مهم در مرزبانی دانست و اظهارکرد: تغییر رویکرد از پلیسی به نظامی و دفاعی در ماموریت‌ها مرزبانی در دستورکار قرار گرفته است و با توجه به نوع ماموریتی که در مرزهای ایران اسلامی داریم، مرزبانان باید با روحیه نظامی و دفاعی بتوانند نقش خود را که حراست از مرزهاست به خوبی ایفا کنند.

 

رضایی با اشاره به اینکه فرهنگ سازمانی به ما پویایی و درخشش می‌دهد و مرزبانان را مقاوم می‌سازد، گفت: فرهنگ سازمانی برای ما ارزش است و همکارانم باید در این خصوص تلاش ویژه داشته باشند و ایثار، رشادت، غیرت به کشور و مرز و بوم را با بصیرت بالا سرلوحه کار خود قرار دهند.

 

فرمانده مرزبانی ناجا خاطرنشان کرد: مرزبانان به معنای واقعی، مجاهدان فی سبیل الله هستند که در مرزهای ایران اسلامی به فرمانده معظم کل قوا در حراست و پاسداری از ثغور و حدود کشور لبیک گفتند.

 

وی در ادامه به برگزاری کنگره عظیم اربعین حسینی (ع) در سال جاری اشاره کرد و گفت: اربعین، مأموریت جهان اسلام است که بخشی از آن را ایران اسلامی در حوزه امنیت و تسهیل تردد انجام می‌دهد و مرزبانی هم به نوعی در این ماموریت تاثیرگذار است.

 

رضایی با اشاره به عشق‌ورزی مرزبانان به زائران اباعبدالله الحسین (ع) در ایام اربعین اظهارکرد: در تمامی حوزه‌های اربعین، مرزبانان عاشقانه به زائران خدمات‌رسانی کردند و آخرین بدرقه کننده و اولین استقبال کننده در مرزها بودند.

 

به گزارش ایسنا فرمانده مرزبانی ناجا با تأکید بر نقش تاثیرگذار فرماندهی مرزبانی استان‌های ایلام، خوزستان و کرمانشاه در برگزاری کنگره عظیم اربعین حسینی (ع)، گفت: خدمات جانانه فرهنگی، اجتماعی و امنیتی به زائران در مرزها و نقش تأثیرگذار روابط دیپلماسی مرزی، بخشی از موفقیت نیروی انتظامی در تردد ۷ میلیون زائر در ایام اربعین بود.

 

وی با بیان عملکرد مطلوب رسانه‌ای مرزبانی در ایام اربعین خاطرنشان کرد: فعالیت‌های رسانه‌ای موثری در حوزه اطلاع رسانی، مستندات و تبلیغات میدانی صورت گرفت که در بازدارندگی جرایم و تخلفات زائران اثرگذار واقع شد.

 

به گزارش پایگاه خبری پلیس سردار قاسم رضایی از دست‌اندرکاران اربعین حسینی (ع) مرزبانی ناجا، معاونان ستادی، فرماندهان مرزبانی استان‌ها و فرماندهان هنگ‌های مرزی دخیل در اربعین قدردانی کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید