رئیس شورای اسلامی شهر تهران:

نباید هوشمندسازی تهران به یک ویترین تبدیل شود

    کد خبر :657075
نباید هوشمندسازی تهران به یک ویترین تبدیل شود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران جمع‌آوری داده‌ها را در تحقق هوشمندسازی بسیار مهم خواند و گفت: اگر در جمع‌آوری داده‌های صحیح موفق عمل نکنید در تحقق هوشمندسازی نیز موفق نخواهیم بود.

 

محسن هاشمی در سومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند، گفت: شهر هوشمند، تهران هوشمند و یا مدیریت هوشمند موضوعی است که در افزایش کارآمدی تهران بسیار موثر است. در یک دهه اخیر در ایران و در کشورهای توسعه یافته این موضوع مکرر مطرح بوده است.

 

وی افزود: بی تردید تهران هوشمند موضوع مهمی است که باید به آن پرداخته شود و در این مسیر دیتاها از اهمیت بسیاری برخوردارند. در حوزه هوشمندسازی تهران نیز این موضوع مورد توجه قرار گرفته است.

 

هاشمی ادامه داد: نمی‌شود نسخه واحدی برای شهرهای مختلف نوشته شود که با اجرای آن چالش‌های پیش روی شهرها در حوزه هوشمندسازی برطرف شود. بر همین اساس است که برخی شهرها در این حوزه پیشرفت خوبی داشتند و برخی عملکرد موفقی نداشتند.

 

به گزارش ایسنا، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه باید در حوزه تحقق هوشمندسازی نقشه راه مدونی داشته باشیم، افزود: باید نسبت به نقشه راه مدون خود فعالیت‌ها انجام شود و راهبرد مناسبی در این حوزه تدوین شود. قطعا آنچه که باید به صورت کلان روی آن کار شود و حمایت همه جانبه را می‌طلبد تامین سرمایه و پس از آن جلب و جذب نظر و فعالیت ذینفعان است تا این فعالیت به نتیجه برسد.

 

وی افزود: برای افزایش راندمان کار و موثر عمل کردن در حوزه هوشمندسازی جمع‌آوری داده‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار است. نباید هوشمندسازی تهران به یک ویترین تبدیل شود. در جهان پیشرفته در موضوع نرم افزار نویسی می‌توان نرم افزارها را خریداری کرد و حتی برای تحلیل داده‌ها نیز نرم افزارهایی وجود دارد. هر چند که می‌توانیم خودمان نیز این نرم افزارها را بنویسیم اما آنچه که مهم است و نبود آن چالش بزرگی قملداد می‌شود وجود اطلاعات صحیح است. اگر در این امر نتوانیم مسئله خود را حل کنیم قطعا در حوزه هوشمندسازی نمی‌توانیم موفق عمل کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید