توزیع مجدد انسولین‌های قلمی در بازار تا رفع کامل کمبودها

    کد خبر :656390

مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از توزیع مجدد انسولین‌های قلمی در بازار تا رفع کامل کمبودها طی هفته جاری خبر داد.

 

غلامحسین مهرعلیان مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با اشاره به دریافت گزارش‌هایی مبنی بر کمبود دو نوع انسولین قلمی در برخی از استان‌های کشور، گفت: طی هفته جاری این دو انسولین در کنار سایر انسولین‌های موجود در بازار با تعداد بیشتری نسبت به هفته‌ها و ماه‌های گذشته در سراسر کشور توزیع می‌شود.

وی افزود: به‌منظور توزیع مناسب و سهولت دسترسی بیماران به انسولین موردنیاز خود، این دارو با توجه به شرایط استان‌ها، بار بیماری‌ها، جمعیت و تعداد بیماران دیابتی با هماهنگی مناسب سازمان‌های بیمه‌گر که اطلاعات و جامعه آماری کاملی از بیماران دارند، توزیع می‌شود.

مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با اشاره به تهیه جدول توزیعی مناسب با کمک کارشناسان و صاحب‌نظران این حوزه، عنوان کرد: بر اساس گزارش کمبود انسولین در چند استان نیز، با بررسی تمامی جوانب امر، سازوکاری دیده شد تا دسترسی بیماران به انسولین‌های قلمی تسهیل شود.

وی خاطرنشان کرد: انشالله طی یکی دو روز آینده انسولین‌های قلمی با تعداد بیشتری نسبت به هفته‌های گذشته در سراسر کشور و توسط دانشگاه علوم پزشکی به داروخانه‌های منتخب بخش دولتی و خصوصی توزیع می‌شود تا بیماران عزیزمان بتوانند به‌راحتی داروی خود را تهیه کنند.

 

به گزارش فارس ،به گفته دکتر مهرعلیان انسولین‌های قلمی از همه انواع آن به‌اندازه کافی در کشور موجود است و تأمین‌کننده‌ها نیز حجم مناسبی از این دارو را برای ماه‌های آینده در انبارها و گمرک موجود دارند و هیچ نگرانی برای تأمین آن وجود ندارد.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به سیاست‌های اخیر سازمان غذا و دارو انسولین های قلمی در داروخانه های منتخب سراسر کشور توزیع و نظارت بیشتری بر نحوه توزیع و عرضه این داروها توسط اداره کل دارو و سازمان های بیمه گر صورت می‌گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه تعداد بیمارانی که انسولین خود را با نسخ آزاد تهیه می‌کنند به کمتر از ۵ درصد می‌رسد، گفت: بیمارانی که با نسخ آزاد این دارو را تهیه می‌کنند باید نسخ خود را به تائید معاونت غذا و دارو استان محل زندگی خود برسانند تا اطلاعات آن‌ها در بانک اطلاعاتی ثبت شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید