طبق حق امتیاز اپل:

انتقال اطلاعات میان دو آیفون به وسیله لیزر و حسگر

    کد خبر :656355

یک حق امتیاز اختراع اپل نشان می دهد این شرکت قصد دارد با استفاده از حسگرها و لیزرها روشی جدید برای انتقال اطلاعات میان دو دستگاه آیفون ایجاد کند.

 

اپل در سال ۲۰۰۸ میلادی قابلیت «ایردراپ» را به سیستم های عامل خود افزود. کاربران آیفون با کمک این قابلیت می توانند تصاویر، اسناد، ویدئو و اطلاعات دیگر را بین خود به شیوه ای ساده به اشتراک بگذارند.

 

اکنون این شرکت حق امتیاز اختراع یک فناوری جدید ثبت کرده که به کاربران آیفون اجازه می دهد حتی به شیوه ای ساده تر اطلاعات را میان خود به اشتراک بگذارند.

 

در این حق امتیاز حسگرها یا لیزرهایی توضیح داده شده که در دستگاه ها نصب می شود و با استفاده از پروتکلی مخصوص به آنها کمک می کند یکدیگر را شناسایی و باهم متصل شوند.

 

این حق امتیاز در ۳۰ می ۲۰۱۸ میلادی ثبت شده و در آن یک «سیستم ارتباط نوری فضای آزاد» (free-space optical communication system) توضیح داده شده که به طور بی سیم اطلاعات را منتقل و دریافت می کند.

 

در این حق امتیاز اختراع اشاره شده دستگاه ها از جمله آیفون و آیپد باید به سمت یکدیگر قرار داشته باشند تا انتقال اطلاعات انجام شود.

 

در توضیحات آن آمده است: استفاده از دستگاه های الکترونیکی قابل حمل ابزارهایی مانند تلفن های هوشمند، تبلت و گجت های پوشیدنی به بخشی غیر قابل حذف از زندگی مدرن تبدیل شده اند. پیش بینی می شود در چنین فضایی ارتباط دستگاه به دستگاه به فعالیت سریع و ساده و البته نامحسوس تبدیل شود.

 

در این روش نیز مانند «ایردراپ» نام کاربر دریافت کننده فایل یا اطلاعات روی نمایشگر فرد ظاهر می شود. این فناوری با ارائه آیکونی به کاربران آیفون نشان می دهد که دستگاه هایشان به یکدیگر متصل است و می توانند فرایند انتقال اطلاعات را آغاز کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید