روحانی هنگام تقدیم لایحه بودجه: بودجه های جاری و 34 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی با وجود تشدید تحریمهای دشمنان ، طی 9 ماه گذشته پرداخت شده

  • سیاسی
  • یکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸ ۹:۴۲
    کد خبر :656195

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه علائم و برآوردها نشان می دهد که امسال رشد اقتصاد منهای نفت کشور مثبت باشد، اظهارداشت: طی 9 ماه گذشته و به رغم تشدید تحریمها و فشارها، بودجه های جاری به موقع پرداخت گردیده و 34 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی نیز تاکنون پرداخت شده است.

 

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز یکشنبه هنگام تقدیم لایحه بودجه سال 1399 کشور به مجلس شورای اسلامی در جمع نمایندگان با بیان اینکه بودجه سال آتی، بودجه استقامت و مقابله با تحریم خواهد بود ، گفت:دشمنان در طرح شکست اقتصاد ایران اسلامی ناکام مانده اند و دولت طبق خواست مردم و مجلس در اقتصاد کلان گامهای قابل ملاحظه ای برداشته و کشور در مسیر توسعه و رونق است.

 

رئیس جمهور با تشکر از هیأت رئیسه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، گفت: خداوند بزرگ را سپاسگزارم که همانند 2 سال گذشته در دولت دوازدهم امسال در سومین بودجه‌ای که تقدیم مجلس می‌شود، دولت توانست لایحه بودجه را در موعد قانونی مشخص آماده و تقدیم مجلس شورای اسلامی کند.

 

به گزارش انتخاب، دکتر روحانی همزمانی تقدیم لایحه بودجه سال 99 با ایام شعف ملت و نمایندگان آنان برای حضور در انتخابات یازدهمین دور مجلس شورای اسلامی را به فال نیک گرفت و اظهار امیدواری کرد تا با حضور پرشور مردم بهترین‌ها برای مجلس شورای اسلامی توسط ملت شریف انتخاب شوند و مجلس یازدهم همانند مجالس گذشته بتواند مسیر و راه خود را که قرآن مشخص کرده است، اجرا و عملیاتی کند.

 

رئیس جمهور افزود: همه نمایندگان مجلس میراث‌دار شخصیت‌هایی چون شهید مدرس، ‌آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، شهدای عزیز مجلس شورای اسلامی و همه خادمان و مخلصانی خواهند بود که طی این 10 دوره در مجلس خدمت کرده‌اند.

 

دکتر روحانی با بیان اینکه سال گذشته و هنگام تقدیم لایحه بودجه سال 98 در سخت‌ترین شرایط تحریم بودیم، خاطرنشان کرد: در محضر شما وعده دادیم که دولت همه توان و امکان خود را بکار خواهد گرفت و در کنار استواری ملت بزرگ ایران و ارکان دیگر نظام از جمله مجلس شورای اسلامی، خواهد توانست بودجه را محقق سازد و تا امروز چنین بوده است.

 

رئیس جمهور ادامه داد: 9 ماه از سال 98 گذشته است و طی این 9 ماه، بودجه‌های جاری به موقع پرداخت شده و تاکنون 34 هزار میلیارد تومان از بودجه عمرانی نیز پرداخت شده است و طرح‌های مهم و اساسی که مد نظر دولت بوده، یا افتتاح شده و یا تا پایان سال افتتاح خواهد شد.

 

دکتر روحانی اظهار داشت: در آن شرایطی که دشمنان ما، آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها فکر می‌کردند با تحریم شدیدشان ، ملت و دولت را از ساخت کشور ناتوان خواهند ساخت، از اجرای قانون بودجه مصوب تا امروز ناامید شده‌اند و در آینده هم ناامید خواهند بود.

 

رئیس جمهور تصریح کرد: بر مبنای آنچه خواست ملت ایران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی بوده است، دولت توانسته‌ طی 9 ماهه گذشته در اقتصاد کلان گام های قابل ملاحظه‌ای بردارد، علیرغم اینکه شرایط بودجه‌ای و اقتصاد ما در سال گذشته تا اسفند، شرایط بسیار نامساعدی بود.

 

دکتر روحانی افزود: از اسفند سال گذشته تقریباً اقتصاد ما راه درست خود را آغاز کرد و در اردیبهشت امسال آثار آن را در شاخص‌های کلان اقتصادی مشاهده کردیم و همانگونه که شما مطلع هستید تورم 52 درصد نقطه به نقطه به 27 درصد و رشد اقتصادی که سال گذشته منفی بود، امروز علائم اینچنین به ما می‌گوید و برآوردها این است که اقتصاد منهای نفت ما امسال مثبت باشد و امیدوارم امسال به این هدف دست پیدا کنیم و پیش‌بینی‌های ما در سال آینده آن است که با کمک یکدیگر این راه را ادامه دهیم.

 

دکتر روحانی ادامه داد: اینکه می‌بینیم در بخش صنعت و صنایع بورسی در ماه‌های گذشته رشد 3.7 در تولید و 14.5 در ارزش و فروش داشته، ‌معنایش این است که مسیر صحیحی در اقتصاد کشور آغاز شده است؛ در تمام بخش‌هایی که در نطق سال گذشته در محضر شما قول دادم دولت تلاش خواهد کرد شرایط نسبتاً مناسب با شرایط فشار و تحریم را داشته باشد، به همان صورت که امروز ملاحظه می‌کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید