«فوق لیسانسه‌ها» به دکتری می‌رسند؟

    کد خبر :656150
«فوق لیسانسه‌ها» به دکتری می‌رسند؟

عزت‌الله مهرآوران بازیگر سریال تلویزیونی «فوق لیسانسه‌ها» همزمان با پخش آخرین قسمت از فصل سوم سریال، دو شرط اصلی ادامه این مجموعه برای فصل‌های بعد را کشش داستان و خواست مخاطبان عنوان کرد.

 

عزت‌الله مهراوران  درباره بازخوردهای سریال «فوق لیسانسه‌ها» که شب گذشته قسمت آخر آن از شبکه سه سیما پخش شد، بیان کرد: بازخوردها در مجموع خوب بود. در عین حال هم ما انتظار نداشتیم همه کامنت‌ها خوب باشد. به هرحال برخی یک سریال را دوست دارند و برخی هم بدشان می‌آید.

 

وی اضافه کرد: بودند کسانی که از سریال خوب می‌گفتند حتی اگر هم بابت رودربایستی بوده، اما برخی هم بیان می‌کردند که دوست داشتند سریال قصه منسجم‌تری داشته باشد.

 

بازیگر سریال «فوق لیسانسه‌ها» با اشاره به ماهیت طنز این سریال اظهار کرد: سروش صحت کارگردان سریال، طنز آن را برمبنای اتفاق قرار داده بود که فضایی جدید داشت. مردم اگر عادت کنند به این نوع سریال‌ها و انتظار نداشته باشند که همیشه قصه و ساختار اثر، آنطور که به طور معمول فکر می‌کنند باشد، بیشتر با این نمونه آثار ارتباط می‌گیرند. در این سریال هم اندیشه و فکر نویی وجود داشت.

 

سروش صحت برای خنداندن مخاطب باج نداد

 

وی اضافه کرد: سروش صحت هم بیشتر دوست داشت این سریال در مقایسه با دیگر طنزها کار جدیدی باشد و برای خنداندن مخاطب باج نداد. به نظرم برای جاافتادن فضاهای جدید در طنز باید نوعی فرهنگسازی در مجموعه‌های طنز تلویزیونی انجام شود تا مردم باور کنند که به نوعی دیگر هم می‌توان فکر کرد و خندید و سرگرمی داشت.

 

بازیگر سریال خروس با اشاره به فضای تکراری سریال‌های طنز گفت: من سال‌هاست این فضای تکراری را می‌بینم، ما به دلیل اینکه تنوعی در زندگی نداریم و مثل یکدیگر هستیم، همه شکل هم فکر می‌کنیم و همه هم دوست داریم مثل هم بخندیم.

 

مهرآوران تلویزیون را هم در نبود طنزهای نو مقصر دانست و عنوان کرد: سیاستگذاران باید کاری کنند که مردم به سوی چیزی بیایند که در آن ابتکار و بداعتی به خرج رفته است و این اتفاق فقط از طریق هنرمندان رخ می‌دهد. من فکر می‌کنم سروش صحت این توانایی را دارد که طنزی صیقل داده ارایه کند تا بیننده را اول به فکر وادارد و بعد سرگرمش کند. یک نکته هم هست که مردم به تدریج به ذائقه‌های جدید و فضاهای تازه عادت می‌کنند.

 

«فوق لیسانسه‌ها» و یک ریسک فانتزی!

 

وی درباره ریسک برخی از فضاهای فانتزی در سریال نیز عنوان کرد: وقتی نویسنده‌ای مثل ایمان صفایی و کارگردانی مانند سروش صحت امضایشان پای کار است، به هنرپیشه اطمینان می‌دهد. از طرفی کارگردان اجازه می‌داد ما راحت بازی کنیم و ترس و نگرانی کمتری داشتیم.

 

اگر قصه تنوع و کشش داشته باشد تا دکترا هم می‌توان پیش رفت اما همانطور که گفته شد باید مردم بخواهند و نه اینکه صرفا سریال را ادامه دهیم
مهراوران درباره ادامه سریال یادآور شد: ما باید مقبول و محبوب مردم قرار بگیریم تا بتوانیم سریال را ادامه بدهیم. اگر قصه تنوع و کشش داشته باشد تا دکترا هم می‌توان پیش رفت اما همانطور که گفته شد باید مردم بخواهند و نه اینکه صرفا سریال را ادامه دهیم.

 

بازیگر سریال هیولا در ادامه درباره سختی‌های کار در سریال «فوق لیسانسه‌ها» نیز بیان کرد: سختی این سریال این بود که نمی‌خواستیم تکرار شویم و باید دقت می‌کردیم که آنچه بازی می‌کنیم، از گفتار و لباس پوشیدن و اکت و… تکراری نباشد.

 

واقعیت‌هایی که با تلخی زیاد تبدیل به طنز می‌شود!

 

وی درباره شوخی‌های سریال نسبت به معضلات اجتماعی نیز گفت: باید باور کنیم کسانی که کار طنز می‌کنند نگاه تیزبین نسبت به وقایع دارند و این نگاه به دور از مسخره کردن است. مثلا ما نخواستیم معتادان را به سخره بگیریم و اتفاقا گاهی تکرار برخی از واقعیت‌هاست که به دلیل تلخی زیاد به طنز تبدیل می‌شود.

 

مهراوران در پایان درباره نقش خودش در این سریال و ازدواج در میانسالی نیز گفت: خیلی‌ها دوست دارند در این سن و سال ازدواج کنند اما رسم و رسوم این اجازه را نمی‌دهد و نگاه طنز، بحران‌های سخت این ماجرا را اندکی کم می‌کند.

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. علی گفت:

    با سلام و احترام و تشکر از زحمات کلیه کسانی که سعی دارند با ساخت سریالهای طنز خنده و شادی را به خانواده ها بیاورند بخصوص همشهری عزیز آقای سروش صحت اما دوست داشتم نظر خود و بسیاری از همکاران و دوستان و خانواده ها را بیان کنم و آن اینکه قبول کنیدکه در قسمتهایی از سریال بیشتر به هجو و لودگی و نمایش شخصیتهای بدون عقل و اندیشه و سبک مغز که ضمن توهین به قشر دانشگاهی است نمیدانستم به ایراد و مسخره بچه هایم چه جوابی بدهم؟!! که می شد این قسمت ها حذف میشد و چیزهای جالبتری که طنز بودن آن پیدا باشد جایگزین می شد و مسلم است که متن فیلمنامه به اندازه کافی مورد بررسی و نقد قرار نگرفته و عملیاتی و به اجرا گذاشته شده است. من از کارگردان محترم خواهشمندم برای عزت و نمایش فرهنگ کشورمان هم که شده بطور جدی این مساله را مورد عنایت قرار دهند و باور کنند که چقدر مردم انتظار این قسمت را کشیدند تا ببینند و دلزده و متاسف شدند و اینکه هنرمندان رسالتی بر دوش دارند که اگر قرار است طنز کار کنند تبعات و بد آموزی ها را همزمان با نقاط مثبت آن را مورد توجه قرار دهند و اینکه خانواده ها از خردسال تا بزرگسال باهم به تماشا می نشینند!!! اضافه کنم که قسمت افسر نیروی انتظامی و رسیدگی ایشان از نقاط سالم و قوت و خنده دار سریال در هر سری نمایش بود.

دیدگاهتان را بنویسید