درمان اکمو چیست؟

    کد خبر :655171
درمان اکمو چیست؟

جراح و متخصص قلب به توضیح راهکارهای درمان بیمارانی که دچار بیماری پیشرفته تنفسی و بعضا نارسایی قلب هستند پرداخت.

 

حمید رضا تقی پور، جراح و متخصص قلب ، در پاسخ به این سوال که درمان اکمو چیست؟ گفت: اکمو حمایت برون پیگری حیات دستگاهی است که بیمارانی که دچار بیماری پیشرفته تنفسی و بعضا نارسایی قلب می‌شوند و به هیچ درمان دیگری واکنش نشان نمی‌دهند روی این دستگاه اکمو برده می‌شوند.

 

وی در ادامه بیان کرد: این دستگاه اکمو دستگاهی است که به جای ریه اکسیژن رسانی را به بدن انجام می‌دهد و بیمار به صورت موقت روی این دستگاه می‌رود و برای همه مناسب نیست و برای درصد خیلی نادری که نارسایی پیشرفته تنفسی دارند و ریه‌ها کاملا از کار افتاده از این دستگاه استفاده می‌شود.

 

این جراح و متخصص قلب در ادامه افزود: این دستگاه اکمو یک دستگاه حیات بخش و نجات بخشی است که خون مریض به داخل این دستگاه می‌رود و دستگاه این خون را اکسیژنه می‌کند و به بدن برمی گرداند و الان در کشور موجود است و از آن استفاده می‌شود.

 

تقی پور در ادامه بیان کرد: هم اکنون، چون در فصل سرد سال هستیم اکثر مریض‌ها به درمان‌های نگه دارنده جواب می‌دهند.

 

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که چه بیمارانی به اکمو نیاز دارند؟ گفت: در درصد خیلی نادری که بیماری خیلی پیشرفته دارند و کسانی که با ضعف سیستم ایمنی بدن مواجه هستند و یا بیماری زمینه‌ای داشته باشند مثل دیابت پیشرفته یا بیماری ریوی پیشرفته اگر عفونت روی ریه آن‌ها سوار شود به دستگاه اکمو نیاز پیدا می‌کنند که الان در تهران و برخی استان‌ها وجود دارد.

 

وی در ادامه بیان کرد: هم اکنون با توجه به شرایط موجود در فیلتر‌های اکسیژن این دستگاه دچار کمبود هستیم که وزارت بهداشت باید سعی کند این کمبود‌ها را جبران کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید