میزبانی المپیک زمستانی 2024 به کره‌جنوبی داده می‌شود

  • ورزشی
  • جمعه ۱۵ آذر ۱۳۹۸ ۱۱:۱۸
    کد خبر :655049

پیونگ‌چانگ کره‌جنوبی در نشست ماه ژانویه هیات اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک به عنوان میزبان بازی‌های زمستانی جوانان در سال 2024 معرفی می‌شود.

 

به نقل از insidethegames، پیونگ‌چانگ و گانگ‌نیونگ در سال 2024 میزبان المپیک زمستانی 2024 خواهند بود. قرار است این میزبانی به صورت رسمی در نشست کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) که ماه ژانویه برگزار می‌شود، به کره جنوبی داده شود.

 

این امکان به کره‌شمالی هم داده شده تا به برگزاری بازی‌ها کمک کند. کره شمالی و جنوبی امیدوارند بتواند برای بازی‌های 2032 به صورت مشترک درخواست میزبانی کنند؛ هر چند این موضوع به خاطر قطع مذاکرات بین دو کشور کمرنگ شده است.

 

اگر کره‌شمالی در المپیک زمستانی جوانان در سال 2024 به کره جنوبی کمک کند، برای نخستین بار خواهد بود که 2 کره به صورت مشترک این بازی‌ها را سازماندهی می‌کنند.

 

توماس باخ در این خصوص اعلام کرد، میزبانی به صورت رسمی در نشست 10 ژانویه هیات اجرایی در صورت که اعضا موافقت کنند، به کره‌جنوبی داده می‌شود.

 

به گزارش فارس ،پیونگ‌چانگ در سال 2018 میزبان بازی‌های المپیک زمستانی بود به همین دلیل رویدادهای جوانان در سال 2024 هم در همین ورزشگاه‌ها برگزار خواهد شد. المپیک زمستانی جوانان در سال 2020 به میزبانی لوزان سوئیس برگزار می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید