قیمت طلا تحت‌تأثیر بلاتکلیفی جنگ تجاری چین و آمریکا

    کد خبر :654927

سرمایه‌گذاران طلا تحت تاثیر بلاتکلیفی وضعیت جنگ تجاری چین و آمریکا سرگردانند.

 

قیمت طلا امروز در بازارهای جهانی با 40 سنت کاهش در هر اونس به رقم 1473 دلار و 70 سنت معامله شد. قیمت فلز زرد امروز در کمترین زمان 1472 دلار و 70 سنت و در بیشترین زمان به قیمت 1478 دلار و 70 سنت به فروش رسید.

 

در گروه سایر فلزات گرانبها هم نقره کاهش 3 سنتی داشت و فلزات گرانبهای پلاتینوم و پالادیوم نیز کاهش‌هایی به ترتیب 4 و 11 دلار را تجربه کرد.

 

خبرگزاری رویترز نوشت؛ قیمت طلا در پی مشخص نشدن وضعیت جنگ تجاری چین و آمریکا تقریباً روند ثابتی دارد. در حالی که انتظار می‌رفت بهبودی در روند مذاکرات تجاری چین و آمریکا حاصل شود و فاز یک توافق را به امضا برسانند، اما ترامپ روز گذشته اعلام کرد که فکر می‌کند این توافق با چینی‌ها درباره جنگ تجاری حداقل تا پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به تعویق بیفتد.

 

به گزارش فارس،جنگ تجاری بین چین و آمریکا حدود یک سال است آغاز شده و هر دو کشور تعرفه‌هایی را علیه کالاهای کشور مقابل اعمال کرده‌اند. در حالی که آمریکا فکر می‌کرد جنگ تعرفه‌ای را با این کشور به راحتی به نفع خود خواهد برد، اما اقدامات مقابله‌ای کشور چین هم طی این مدت ادامه یافته و بارها آمریکا را به پای میز مذاکره کشانده است.

 

آن طور که آمارهای صندوق بین‌المللی در بانک جهانی نشان می‌دهد، اقتصاد هر دو کشور تحت‌تأثیر این جنگ تجاری ضعیف شده است. بانک جهانی حتی هشدار داده که جنگ تجاری چین و آمریکا اقتصاد جهانی را نیز تضعیف می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید