عده‌ای عامدانه چوب لای چرخ اقتصاد می‌گذارند

    کد خبر :654787

کارشناس اقتصادی با بیان اینکه مسؤلان باید با مردم صادق باشند، گفت: عده‌ای هستند که عمداً چوب لای چرخ می‌گذارند و طوری رفتار می‌کنند که اگر ترامپ می‌خواست در ایران نفوذی بگذارد تا مکمل تحریم باشد، این کار را می‌کرد.

 

سیدامیر سیاح در برنامه زنده تلویزیونی که به ابعاد موضوع سهمیه‌بندی بنزین پرداخته بود، اظهار داشت: سهمیه‌بندی بنزین و تصمیمی که گرفته شد به نوعی گریزی از آن نبود.

 

وی ادامه داد: مسأله بنزین دوباره به جایی رسید که نظیر سال 83 مثل بیماری ‌که به حالت نزدیک به بیهوشی به اتاق عمل رفت شد، ‌آنجا می‌خواستند از سال 84 قیمت بنزین را ناگهان به فوب خلیج‌فارس یعنی بیش از 3.5 برابر آن روز برسانند؛ امروز هم درباره بنزین کاری که کردند به نسبت تصمیم اشتباه سال 84، یک گام بهتر بود و آن این بود که به جای آنکه یک‌ضرب قیمت بنزین را گران کنند سهمیه گذاشتند و غیر از سهمیه هم نرخ دوم آزاد اعلام کردند.

 

به گزارش فارس،این کارشناس اقتصادی تأکید کرد: این گام اول از مجموعه تصمیم، درست است اما به شرطی که گام‌های بعدی نیز حتماً اجرا شود؛ درواقع یعنی به شرطی که این مریضی که به اتاق عمل رفت، اول ‌توجیه‌اش می‌کردند و درباره علت اصلاح باید صحبت می‌کردند، در حالی که ناگهانی این کار را انجام دادند.

 

وی تأکید کرد: ضرورت دارد گام‌های بعدی هم درباره بنزین وجود داشته باشد در غیر این صورت پروژه نظیر دلار 4200 تومانی شکست می‌خورد؛ در فروردین 97 زمانی که دلار در حال افزایش بود دولت هیچ کاری نمی‌کرد اما بعد از آن موضوع دلار 4200 تومانی را مطرح کرد که ما هم اول گفتیم خوب است ولی به شرط آنکه گام‌های بعدی را بردارد؛ الان هم این پروژه بنزین خوب است به شرط آنکه گام‌های بعدی را برداریم و حتماً اشتباه شروع را جبران کنیم یعنی مردم را غافلگیر نکنیم، شبانه دست در جیب مردم نکنیم، به مردم احترام بگذاریم، آنها را عصبانی و ناراحت نکنیم و مثل انسان با آنها رفتار کنیم، کدام انسان، انسان دیگر را غافلگیر می‌کند و شبانه دست در جیب او می‌کند؟ بهتر است دولت صادقانه با مردم صحبت کند و مردم هم قطعاًَ ادبیات صادقانه را می‌پذیرد و این بار هم همراهی می‌کنند.

 

سیاح ادامه داد: مردم بیش از آنکه گله‌مند باشند معترض هستند که به آنها توهین شد، معترض هستند که در این گونه تصمیمات، آنها را آدم حساب نکردند و معترض هستند که کشور این گونه اداره می‌شود و البته مردم پای نظام و کشور خود ایستاده‌اند.

 

این کارشناس اقتصادی افزود: ‌آنهایی که اعتراضات شدیدی کردند، درست است که زیاد بودند، اما از نظر جمعیت با کسانی که از امنیت کشور حمایت کردند و در تشییع جنازه شهدای امنیت حضور یافتند، قابل مقایسه نیستند. این مردم همیشه پای نظام و انقلاب ایستاده‌اند.

 

وی ادامه داد: مردمی که در دفاع از انقلاب و نظام، پس از اغتشاشات اخیر به خیابان آمدند کاملاً به صورت خودجوش آمدند، درست است که دعوت رسمی هم بود، اما عده‌ای به دنبال بهانه‌ای بودند که پس از اغتشاشات بگویند مردم ما هستیم، ما هم معترضیم، در همین راهپیمایی اخیر خیلی از پلاکاردها در خصوص گله‌مندی مردم بود و حضور مردم به معنای آن بود که ما امنیت می‌خواهیم، جمهوری اسلامی کارآمد می‌خواهیم، مسؤولانی را می‌خواهیم که فکر کنند و درست تصمیم بگیرند.

 

* دولت نظریات کارشناسان را اجرا نمی‌کند

 

این کارشناس اقتصادی اضافه کرد: بیش از 3 سال است که سیاست‌هایی که کارشناسان کشور به مسؤولان گوشزد می‌کنند اجرا نمی‌‌شود.

 

وی تأکید کرد: مردم بدانند فشاری که در حال حاضر به مردم وارد می‌شود به خاطر تحریم نیست اگر کسی گوید به خاطر تحریم است دروغ می‌گوید بلکه این به دلیل اجرای سیاست‌های اشتباه است، چون سیاست‌های درست را اجرا نمی‌کنند و به قدری سیاست‌های اشتباه اجرا می‌کنند که گاهی یک تصمیم درست هم لحاظ می‌شود همه کارشناسان متعجب می‌شوند.

 

سیاح افزود: عده‌ای هم هستند که عمداً چوب لای چرخ می‌گذارند و طوری رفتار می‌کنند که اگر ترامپ می‌خواست در ایران نفوذی بگذارد و کار خود را پیش ببرد و مکمل تحریم باشد همین کار را می‌کرد، حال‌ مردم به این گونه عملکردها معترضند؛ مردم خواستار کشوری آباد، آرام و مستقل و مسؤولانی پاسخگو و شفاف هستند، مسؤولانی که کارهای خوب انجام دهند، به مردم احترام بگذارند و احترام هم ببینند و ‌مطمئن باشند که مسؤولان پای کار نظام و انقلاب هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید