تل‌آویو خواستار «تهدید نظامی عربی-غربی» علیه ایران شد

    کد خبر :654735

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی خواستار تشکیل ائتلاف عربی-غربی به رهبری آمریکا و تهدید نظامی موثر آن علیه ایران شد.

 

در ادامه استقبال صهیونیست‌ها از نامه سه کشور اروپایی به سازمان ملل علیه ایران، «اسرائیل کاتص» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به تکرار اتهامات و ادعاهای بی‌اساس ضد تهران پرداخت.

 

کاتص در صفحه توئیتر خود، با اشاره به نامه کشورهای آلمان، انگلیس و فرانسه به سازمان ملل و ادعای نقض توافق هسته‌ای از سوی ایران، نوشت: «ایران در حال ساخت موشک‌های قادر به حمل کلاهک اتمی است که نقض توافق هسته‌ای می‌باشد».

 

به گزارش فارس،وی با مهم و حیاتی خواندن روزهای کنونی، ادامه داد: «گام بعدی باید تهدید نظامی موثر ائتلاف غربی-عربی به رهبری ایالات متحده باشد تا با ستیزه جویی ایران مقابله شود».

 

پیش از وی نیز «بنی گانتز» یکی از افراد مامور به تشکیل کابینه و رهبر حزب آبی‌وسفید در صفحه توئیتر خود مدعی شد: «رژیم ایران هرگز از تلاش‌ها برای دستیابی به سلاح‌های کشتار جمعی و توانایی پرتاب آنها دست برنمی‌دارد».

 

سه کشور اروپایی عضو برجام روز گذشته (چهارشنبه) با ارسال نامه‌ای به «آنتونیو گوترش»، مدعی شدند که برخی از مدل‌های موشک‌های بالستیک ایران با قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل که توافق هست‌ای با ایران را تأیید کرده، «ناهمخوان» است.

 

ادعای عدم همخوانی موشک‌های ایران با قطعنامه در حالی مطرح می‌شود که در قطعنامه ۲۲۳۱ از ایران «خواسته» شده که روی موشک‌هایی که «برای داشتن توانمندی حمل کلاهک اتمی طراحی شده‌اند»، کار نکند.

 

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیش از این گفته است که از آنجا که ایران کلاهک اتمی ندارد و تصمیمی هم برای ساخت آن ندارد، از این رو نمی‌توان تهران را به کار روی موشک‌هایی متهم کرد که «برای داشتن توانمندی حمل کلاهک طراحی شده‌اند.» علاوه بر این، در قطعنامه از عبارت «خواستار» استفاده شده است که دارای الزام حقوقی نیست. در قطعنامه‌های پیشین از جمله قطعنامه ۱۹۲۹ که در حال حاضر لغو شده، از عبارت «نباید» استفاده بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید