«اینستاگرام» مقصر بیماری‌های کودکان

    کد خبر :654720

نتایج تازه‌ترین بررسی‌ها حاکی از این است که رسانه‌های اجتماعی منجر به بروز اختلال خوردن در نوجوانان شده‌اند.

 

به نقل از دیلی‌میل، نتایج تازه‌ترین بررسی‌ها حاکی از این است که رسانه‌های اجتماعی منجر به بروز اختلال خوردن در نوجوانان شده‌اند.

 

به گزارش فارس محققان دانشگاه فلیندرز در استرالیا تقریباً 1000 دانش آموز مدرسه بین 12 تا 14 سال را مورد آزمایش قرار دادند تا این ادعا را ثابت کنند.

 

نتایج به دست آمده از این پژوهش به خوبی نشان داد، رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام منجر به بروز اختلال خوردن در نوجوانان شده است؛ آنها از خوردن غذا و مواد غذایی مغذی خودداری می‌کنند تا مانند افراد مدلینگ اینستاگرام باشند.

 

تقریباً نیمی از کودکان به شیوه‌های مرتبط با اختلالات خوردن مانند بی‌اشتهایی رفتار کردند و اعتراف کردند که از خوردن وعده‌های غذایی و همچنین سایر عادت‌ها صرف نظر کردند.

 

نتایج نشان داد سه چهارم دختران و هفت نفر از هر ۱۰ پسر حداقل یک حساب رسانه اجتماعی دارند که اینستاگرام محبوب‌ترین آن است.

 

گزارش‌های ژورنال بین‌المللی اختلالات خوردن حاکی از‌ آن است نیمی از ۵۲ درصد دختران و ۴۵ درصد پسران رفتارهای مختل در خوردن دارند.

 

داد‌ه‌ها حاکی از آن است که استفاده از رسانه های اجتماعی در دختران و پسران ۱۲ تا ۱۳ ساله به ویژه استفاده از اینستاگرام و اسنپ چت رایج است.

 

کارشناسان بهداشتی باور دارند، اختلال خوردن منجر به بروز بیماری‌های متعددی می‌شود که در سنین رشد نوجوانان می‌توانند مشکلات جدی به بار آورد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید