واکنش رسانه‌های دولتی چین به مداخله‌جویی آمریکا: انتقام سختی گرفته شود

    کد خبر :654701

رسانه‌های دولتی و متعلق به حزب حاکم چین در واکنش به دخالت مجلس نمایندگان آمریکا در امور داخلی پکن، خواستار اقدام متقابل شدند.

 

واکنش‌های چین به تصویب طرح مداخله‌جویانه در مجلس نمایندگان آمریکا علیه این کشور هنوز ادامه دارد و این بار روزنامه دولتی «پیپلز دیلی» متعلق به حزب حاکم چین، شدیدا از این اقدام انتقاد کرد.

 

این روزنامه در یادداشت سردبیری امروز (پنجشنبه) خود با درخواست از دولت پکن برای اجرای اقدامات سخت تلافی‌جویانه علیه واشنگتن، نوشت: «[تصویب این طرح] حاوی نیّات شیطانی بوده و بسیار بدخواهانه است… که با درک جدیت و اراده مردم چین، محکوم به شکست است».

 

به گزارش فارس،مجلس نمایندگان آمریکا بامداد چهارشنبه طرحی را درخصوص برخی اختلافات مذهبی-فرقه‌ای در کشور چین تصویب کرد و از کاخ سفید خواست تا فشارها به دولت چین را به دلیل برخی اقدامات در استان سین‌کیانگ افزایش دهند.

 

این طرح در مرحله بعد باید در مجلس سنای آمریکا نیز مورد تصویب قرار بگیرد و سپس برای اجرایی و تبدیل شدن به قانون، توسط ترامپ امضا شود.

 

به نوشته خبرگزاری «رویترز» روزنامه «چاینا دیلی» نیز ضمن اشاره به تلاش‌های پکن جهت بهبود روابط مخدوش با واشنگتن، این طرح مجلس نمایندگان آمریکا را به «خنجر زدن از پشت» تشبیه کرده و نوشت: «احتمال این وجود دارد که در صورت قانون شدن این طرح، باید انتظار تصویب شدن تحریم‌های بیشتری را داشت».

 

روزنامه «گلوبال تایمز» نیز با تاکید بر اینکه هرگونه رفتار و گفتار خطای آمریکا بهای سنگینی را برای آنها خواهد داشت، هشدار داد که چین باید برای جنگ طولانی‌مدت با ایالات متحده آماده شود.

 

پیش از این نیز «له یوچِنگ» معاون وزیر خارجه چین با احضار یک مقام ارشد سفارتخانه آمریکا، اعتراض شدید پکن به دخالت مجلس نمایندگان در امور داخلی خود را اعلام کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید