اطفای ۱۴ مورد پسماندسوزی طی ۲ روز در بهارستان

    کد خبر :654641
آلودگی هوا

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان از اطفای ۱۴ مورد پسماندسوزی طی دو روز در این شهرستان همزمان با تشدید آلودگی هوای تهران خبر داد.

 

از کنترل و نظارت بر وضعیت زیست محیطی شهرستان بهارستان طی ۹ مرحله گشت و پایش زیست محیطی در شرایط اضطرار آلودگی هوا خبر داد.

 

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان بر لزوم نظارت و کنترل بیشتر بر وضعیت زیست محیطی شهرستان بهارستان و برخورد با فعالیت‌های آلاینده احتمالی توسط افراد سودجو در شرایط اضطرار آلودگی هوا تاکید کرد.

 

وی با بیان اینکه یکی از موارد ضایعات سوزی در شهرستان بهارستان به دلیل حجم زیاد، با همکاری آتش نشانی اطفاء شد، گفت: با توجه به اینکه عاملان دو مورد از پسماندسوزی‌ها شناسایی شدند، با واحدهای متخلف برخورد و اخطاریه محیط زیستی ابلاغ شد.

 

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان به توقف فعالیت آلاینده سه واحد ریخته‌گری، نورد و سند بلاست بر اساس مصوبات کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا اشاره و اظهار کرد: با واحدهای صنعتی که بدون کنترل آلایندگی و تمهیدات زیست‌محیطی فعالیت کنند، مطابق ضوابط برخورد خواهد شد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه طی گشت و پایش‌های انجام شده از تخلیه پسماند بتن توسط یک دستگاه بونکر متعلق به یکی از واحدهای تولید بتن شهرستان‌های مجاور جلوگیری به عمل آمد، گفت: کارشناسان این اداره با مشاهده تخلیه پسماند بتن توسط بونکر حمل بتن در حاشیه جاده حوزه استحفاظی شهرستان بهارستان که متعلق به یکی از واحدهای خارج از شهرستان بود، ضمن جلوگیری از ادامه تخلف و ایجاد آلودگی زیست محیطی، مدارک راننده خودروی واحد متخلف را جهت انجام مراحل قانونی ضبط کردند و پیگیری‌ها و برخورد قانونی با واحد خاطی انجام می شود.

 

به گزارش ایسنا، پیش از این سعید محمودی – مدیرکل محیط زیست استان تهران – ضمن اشاره به اینکه «ضایعات‌سوزی» یکی از معضلات زیست‌محیطی جنوب استان تهران است، گفته بود: برای مقابله با این اقدام و شناسایی کامل این نقاط تیم‌های پایش شبانه در جنوب استان تهران تشکیل شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید