600هزار مددجوی بهزیستی تحت پوشش بیمه سلامت هستند

    کد خبر :654543
600هزار مددجوی بهزیستی تحت پوشش بیمه سلامت هستند

مدیر کل بیمه‌گری و درآمد سازمان بیمه سلامت گفت: حدود ۶۰۰ هزار نفر مددجوی سازمان بهزیستی تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

داوود حاج قاسمعلی مدیر کل بیمه‌گری و درآمد سازمان بیمه سلامت، در برنامه رادیوىى تهران کلینیک رادیو تهران در رابطه برخی اظهارات در رابطه با ورشکستگی داروخانه‌ها و مطالبات موسسات گفت: در سازمان بیمه سلامت یک سرفصلى داریم به نام سرفصل کفایت منابع و مصارف یعنى به همان مقداری که حق بیمه دریافت مى‌شود باید برنامه‌ریزی برای مصارف صورت گیرد.

 

وی با بیان اینکه بیش از ۸۵ درصد بیمه شدگان دارای بیمه رایگان هستند عنوان کرد: با توجه به هزینه‌های بیمه سلامت نسبت به پرداخت به داروخانه‌ها وضعیت بدی نداریم و فقط ٢ الى ٣ ماه به داروخانه‌ها بدهکار هستیم و به دنبال این هستیم که به سرعت این بدهى‌ها هم تامین شود.

 

قاسمعلی در واکنش به این موضوع که وقتی بیمارى به داروخانه‌اى مراجعه مى‌کند اما داروى موردنظر خود را پیدا نمى‌کند و با مسائل حاشیه‌اى از جمله قراردادهای فى مابین بیمه و داروخانه مواجه می‌شود، افزود: داروخانه‌ با بقیه موسسات متفاوت است ، مثلا پزشک معمولا خرید ندارد و خدمت به ما و بیمه شده ما ارائه مى‌کند یا برخی موسسات رادیولوژی و … ولى داروخانه‌ها توان بیشتری برای خرید دارو دارند و باید هزینه ى خرید دارو رو پرداخت کنند.

 

به گزارش فارس، حاج قاسمعلى همچنین به این نکته اشاره کرد که هزینه داروخانه ها و پرداختی هایشان از سال ها پیش در الویت سازمان بیمه سلامت بوده است.

 

وی با بیان اینکه افراد کم‌توان را تحت پوشش داریم گفت: حدود ۶۰۰ هزار نفر افراد مددجوی سازمان بهزیستی تحت پوشش ما هستند، البته این پوشش عام بوده، در واقع بسته پوششى که بیمه سلامت در اختیار دارد مجموعه‌ای از خدماتى است که هیات دولت تصویب کرده و ما همان را برای مردم ارائه مى‌کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید