وزیر بهداشت در حاشیه جلسه دولت:

آنفلوآنزا تا ۱۰ روز آینده فروکش می‌کند

    کد خبر :654437

وزیر بهداشت و درمان گفت: در حال حاضر بیماری آنفلوآنزا قابل کنترل است و پیک این بیماری حدود هشت تا ۱۰ روز دیگر فروکش می‌کند.

 

سعید نمکی در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست هیات دولت درباره بیمه ناباروری و برنامه این وزارتخانه برای این موضوع گفت: برای درمان ناباروری به تمام استان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ کردیم که باید هر کدام از استان‌ها یک مرکز مجهز درمان ناباروری داشته باشند و اینها را تحت پوشش بیمه رایگان قرار دادیم و قرار است تا سه نوبت داروهای آن‌ها به‌طور مجانی داده شود.

 

وی درباره تاثیر تحریم‌ها بر بخش دارو و راهکار این وزارتخانه در این‌باره گفت: بزرگترین کمک ما این است که در شرایط سخت امروز داروها را با دور زدن تحریم‌ها فراهم کردیم و ارز را روی ۴۲۰۰ نگه داشتیم تا داروهای اساسی گران نشود.

 

وزیر بهداشت درباره شیوع بیماری آنفلوآنزا در کشور اظهارکرد: آنفلوآنزا شیوع بالایی در سال ۹۴ با ویروس H۱N۱ داشت که یک نوع ژنوتایپ کشنده و پرمشکل نسبت به ویروس آنفلوآنزاهای دیگر است. در سال ۹۵ ، ۹۶ و ۹۷ نوع H۳ N۲ داشتیم که تهاجمش کمتر است. امسال دو هفته زودتر از آنچه پیش‌بینی می‌شد گرفتار موجی از ویروس H۱N۱ شدیم.

 

وی افزود: از بین بیماران تنفسی بیش از ۴۰۰۰ نفر بستری شدند که تعدادی از آنها H۱ N۱ شان مثبت بود. آمار ابتلا و مرگ و میر را سخنگوی معاونت بهداشت هفتگی اعلام می‌کند ولی در حال حاضر بیماری قابل کنترل است و تا حدود هشت تا ۱۰ روز دیگر این بیماری فروکش می‌کند.

 

نمکی در پایان گفت: با رعایت اصول بهداشتی مثل شستن دست‌ها و استفاده از ماسک و خودداری از روبوسی نگرانی عمده‌ای در زمینه ابتلا به آنفلوآنزا نداریم. واکسن بیش از ۲۸ تا ۳۰ درصد نمی‌تواند مانع انتقال بیماری شود. بهترین راه‌های جلوگیری از انتقال بیماری این است که مردم آموزش ببینند و واکسن را برای گروه‌های پرخطر توصیه می‌کنیم و ما این را در اختیار مراکز درمانی و بیمارستان‌ها قرار دادیم و داروخانه‌ها نیز آن را تامین کردند و می‌توانند در اختیار مردم قرار دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید