دانشگاه امیرکبیر: دعوت از فریدون عباسی بدون مجوز قانونی بود

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸ ۱۴:۲۸
    کد خبر :654392

روابط عمومی دانشگاه امیرکبیر در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که دعوت از فریدون عباسی برای شرکت در بزرگداشت شهیدشهریاری بدون مجوز قانونی بوده و این در حالی است که بسیج دانشجویی مدعی است با برگزاری این برنامه موافقت شده بود.

 

به گزارش فارس، روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر درباره اتفاقات اخیر در خوابگاه شهید گلشن و ممانعت از ورود فریدون عباسی به این خوابگاه اطلاعیه‌ای منتشر کرد.

 

ماجرای خوابگاه شهید گلشن چه بود؟

 

فریدون عباسی قرار بود برای در مراسم بزرگداشت شهید شهریاری سخنرانی کند که مسئولان دانشگاه امیرکبیر به وی اجازه ورود به محل سخنرانی ( خوابگاه شهیدگلشن ) را ندادند و بنابر آنچه گفته شده رئیس اسبق سازمان انرژی اتمی هم به احترام دانشجویان تصمیم می‌گیرد در بیرون از خوابگاه برای دانشجویان صحبت کند. به همین دلیل دانشجویان زیر باران و در خیابان و مقابل خوابگاه پای سخنان عباسی ایستادند که البته بنابر اعلام دانشجویان با تماس مسئولان دانشگاه با نیروی انتظامی سخنرانی فریدون عباسی در خیابان هم نیمه تمام ماند.

 

ممانعت از ورود فریدون عباسی رئیس اسبق سازمان انرژی اتمی به خوابگاه شهید گلشن دانشگاه امیرکبیر موجب اعتراض بسیج دانشجویی و تعدادی از دانشجویان شد.

 

روز گذشته بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر طی بیانیه‌ای اقدام مسئولان این دانشگاه در ممانعت از سخنرانی فریدون عباسی را شرم‌آور دانست.

 

* اطلاعیه روابط عمومی دانشگاه امیرکبیر

 

روابط عمومی دانشگاه امیرکبیر هم طی اطلاعیه‌ای درباره این موضوع تاکید کرده است که « گروهی تحت عنوان گروه علمی و فرهنگی خوابگاه شهید گلشن بدون ارائه درخواست هیچ‌گونه مجوزی به اداره امور خوابگاه‌ها، به صورت غیرقانونی اقدام به اطلاع‌رسانی پیرامون برگزاری برنامه «شهریار علم» کرده اند.

 

در متن اطلاعیه روابط عمومی دانشگاه امیرکبیر آمده است:

 

«احتراماً پیرو اتفاقات اخیر در خوابگاه شهید گلشن دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی‌تکنیک تهران) به اطلاع می‌رساند گروهی تحت عنوان گروه علمی و فرهنگی خوابگاه شهید گلشن بدون ارائه درخواست هیچ‌گونه مجوزی به اداره امور خوابگاه‌ها، به صورت غیرقانونی اقدام به اطلاع‌رسانی پیرامون برگزاری برنامه «شهریار علم» کرده اند.

 

روز شنبه مورخ 9 آذر، موضوع نداشتن مجوز برگزاری آن برنامه به اطلاع رابط گروه دانشجویی مذکور رسیده و نیز در روز یکشنبه مورخ 10 آذر، طی تماسی تلفنی با فریدون عباسی، لغو برنامه به استحضار ایشان رسانیده شده بود.

 

طبق مصوبه هیأت نظارت بر تشکل‌های اسلامی دانشگاه، برگزاری برنامه‌های سیاسی و اجتماعی صرفا در دانشگاه مجوز داشته و در خوابگاه‌ها اجازه برگزاری چنین برنامه‌هایی داده نخواهد شد و در عین حال ضمن استقبال از حضور فریدون عباسی و بزرگداشت یاد و خاطره شهید شهریاری، به گروه مذکور پیشنهاد داده شد که برنامه خود را در دانشگاه برگزار کنند، اما متاسفانه علیرغم تمامی این تمهیدات، متولیان برنامه مذکور مصرانه اقدام به برگزاری غیرقانونی آن در خوابگاه شهید گلشن کردند.

 

همچنین به اطلاع دانشگاهیان عزیز رسانده می‌شود سیاست دانشگاه در طول سالیان گذشته حفظ نظم و آرامش خوابگاه‌ها بوده و به دور از حواشی رسانه‌ای، دانشگاه از هرگونه حرکت سیاسی یا دعوت از سخنران سیاسی ذیل هر عنوان برنامه‌ای در مجموعه خوابگاه‌ها به طور قاطع و جدی جلوگیری کرده و خواهد کرد.

 

بدیهی است دانشگاه خود را قدردان خون پاک شهدای ایران اسلامی به ویژه شهدای مظلوم و سرافراز هسته‌ای دانسته و هرگونه سوء استفاده از حرمت شهدای والامقام نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در راستای توجیه فعالیت‌های غیرقانونی، مذموم و غیرقابل پذیرش می‌داند.»

 

* برنامه مورد موافقت بسیج دانشجویی و ادارۀ امور خوابگاه‌ها بود

 

در این اطلاعیه در حالی گفته شده که دعوت از فریدون عباسی بدون مجوز قانونی بوده که بسیج دانشجویی اعلام کرده است: این برنامه طبق روال و روندی که بین بسیج دانشجویی و ادارۀ امور خوابگاه در خوابگاه گلشن مورد موافقت قرار گرفته بود تأیید شد ولی پس از انتشار تبلیغات برنامه به ناگهان رئیس ادارۀ امور خوابگاه ها با ورود مستقیم خود تصمیم به لغو برنامه به صورت یکطرفه گرفته و بدون ارائۀ هیچ گونه دلیل و یا درخواست رسمی از بسیج دانشجویی مبنی بر توقف برنامه و صرفاً با بیان بهانه هایی مبهم سنگ اندازی های چندین و چندبارۀ خود را در مسیر برنامه های بسیج خوابگاه تکرار کردند.

 

بسیج دانشجویی همچنین تاکید کرده بود: مسئولین مربوطه با ادعای مخالفت غیر رسمی هیئت رئیسه و با برچسب سیاسی بودن برنامه خوابگاه را مملو از حضور انتظامات و حراست کرده، درب نمازخانۀ خوابگاه را قفل و زنجیر کرده و با تشکیل صفی از انتظامات در جلوی درب ورودی و قفل کردن درب خوابگاه از ورود این استاد عزیز به خوابگاه ممانعت به عمل آورده و ایشان و تعدادی از اساتید دانشگاه و دانشجویان علاقه مند را پشت درهای خوابگاه نگه داشتند. ای کاش حداقل حرمت استاد برجستۀ کشور را نگه می داشتند و ایشان را در شبی سرد و بارانی بیرون از خوابگاه نگاه نمی داشتند.

 

* برد بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر:‌ راه شهدا کور شدنی نیست…

 

بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر امروز با قرار دادن تصاویری در برد خود بار دیگر به اقدام دانشگاه اعتراض کرد و با انشتار مطلبی با عنوان « راه شهدا کور شدنی نیست…» در کانال خود نوشت: به راستی هیئت رئیسه دانشگاه از این اقدام مطلع بوده و پشتیبانی کرده اند یا این برخورد صرفاً تصمیم خودسرانۀ مدیری معلوم الحال است؟ با این اقدام رویکرد و نگاه مسئولین مربوط در ادارۀ امور خوابگاه‌ها به خوبی برای همه عیان شد و اکنون باید دید از طرف اساتید و دانشجویان متعهد که دوستتدار مفاخر این سرزمین هستند چه اقدامی صورت خواهد گرفت؟

 

آیا مدیریت دانشگاه به هر بهانه و دلیلی، این هتک حرمت به خون شهید و توهین به همرزم ایشان را می تواند توجیه و حمایت کند؟ دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری از این تصمیم مطلع بوده؟ و اکنون که از این اتفاق مطلع شده چه واکنشی نشان خواهد داد؟ تا کی قرار است برنامه های فرهنگی و ارزشی که موجب تقویت باورها در دانشجویان نسل جدید می شود با لغو، سرکوب و محدودیت مواجه شود؟

 

ریاست دانشگاه در حالی مدعی فضای دانشجویی زنده و اعتلای فرهنگی دانشگاه است که نظیر چنین برخورد هایی را به کرات در کارنامۀ مدیریتی خود داشته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید