نفت با احتمال تمدید توافق کاهش تولید به بیش از 61 دلار افزایش یافت

    کد خبر :654331

در آستانه نشست این هفته اوپک پلاس و انتظار برای تمدید توافق کاهش تولید به منظور تقویت بازار، قیمت نفت در معاملات امروز به 61.18 دلار در هر بشکه افزایش یافت.

 

به نقل از رویترز، در آستانه نشست این هفته اوپک پلاس و انتظار برای تمدید توافق کاهش تولید به منظور تقویت بازار، قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت.

 

در عین حال، آمارهای صنعتی از کاهش بیش از انتظار ذخایر نفت آمریکا خبر داد که به افزایش قیمت‌ها کمک کرد.

 

به گزارش فارس ،هر بشکه نفت برنت با 36 سنت کاهش 61.18 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 26 سنت کاهش 56.36 دلار معامله شد.

 

کشورهای عضو اوپک و هم‌پیمانانش نظیر روسیه آماده می شوند تا این هفته در وین بر سر کاهش بیشتر تولید گفتگو کنند.

 

تامر غصبان، وزیر نفت عراق به خبرنگاران گفت: «تعدادی از اعضای کلیدی اوپک با کاهش بیشتر تولید موافقند.»

 

هرچند بازار قبول کرده است که اوپک به تقویت قیمت‌ها تمایل دارد و با توجه به اینکه بسیاری تحلیلگران انتظار تمدید توافق کاهش تولید را دارند، هنوز در بازار در مورد اینکه اوپک تولید خود را بیشتر کاهش خواهد داد یا نه تردیدهایی وجود دارد.

 

اعضای اوپک در روز پنج‌شنبه دیدار می‌کنند و پس از آن در روز جمعه با گروه اوپک پلاس نشست خواهند داشت. اوپک پلاس از سال 2017 تولید خود را کاهش دادند و انتظار می‌رود تا این کاهش را برای متوازن کردن افزایش تولید آمریکا حفظ کنند.

 

موسسه آمریکن پترولیوم اعلام کرد ذخایر نفت خام آمریکا هفته گذشته بیش از انتظار کاهش یافته است. ذخایر نفت خام 3.7 میلیون بشکه و بیش از انتظار کاهش 1.7 میلیون بشکه ای کاهش یافته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید