تعداد اجراهای «آینه‌های روبرو» را کم کردند

    کد خبر :65416

کارگردان نمایش «آینه‌های روبرو» از کم شدن تعداد اجراهای این نمایش توسط مدیریت بنیاد رودکی گلایه کرد.

محمد رحمانیان نویسنده و کارگردان تئاتر که در حال آماده سازی نمایش «آینه های روبرو» است درباره مشکلاتی که در اجرای این اثر نمایشی به وجود آمده است به خبرنگار مهر گفت: متاسفانه داستان بدعهدی های بنیاد رودکی با پروژه «آینه های روبرو» ادامه دار است و این سنگ اندازی ها دیگر نفس گروه را گرفته است.

وی ادامه داد: به دلایل نامشخص و غیرمنطقی از ۵۰ اجرایی که قرار است این نمایش داشته باشد تا به حال ۷ اجرا را لغو کرده اند و بهانه شان هم این است که مثلا در این روز ارکستر سمفونیک اجرا دارد و یا سالروز کودتای ۲۸ مرداد است. تالار وحدت ۵۰ سال قبل برای اجراهای هنرهای نمایشی مثل باله، اپرا و تئاتر ساخته شده است و اگر غیر از این بود این همه تجهیزات مکانیکی برای چه باید در تالار تعبیه می شد بنابراین اجرای تئاتر در شرایطی که ما اجرای باله و اپرا نداریم از اجرای کنسرت مهمتر است. به نظر می رسد دارند برای اجرا نرفتن این اثر بهانه جویی می کنند و دلیلش هم مصاحبه هایی است که در چند وقت اخیر من با رسانه های مختلف داشته ام.

رحمانیان تاکید کرد: من برای اطلاع رسانی مجبورم با رسانه ها صحبت کنم و مگر با رسانه های خارجی و بیگانه صحبت کرده ام که این دوستان نگران شده اند. برخوردهای شخصی علی اکبر صفی پور مدیرعامل بنیاد رودکی باعث بروز این مشکلات شده و بدترین زمان و ساعت اجرا را در اوج روزهای گرم تابستان به ما داده اند.

کارگردان «عشقه» یادآور شد: در شرایطی که این گروه هیچ کمک دولتی برای اجرا دریافت نکرده است و همه هزینه ها از طریق گیشه تامین می شود چرا با حذف درآمدزایی نمایش، گروه را دچار مخاطره می کنند. فیلمنامه «آینه های روبرو» تنها اثر بهرام بیضایی است که مشخصا درباره انقلاب نوشته شده و در آن دلایل وقوع انقلاب را توضیح داده است. این نمایش از نظر تاریخی مهم است اما به نظر می رسد مدیرعامل بنیاد رودکی علاقه ای به اجرای این اثر ندارد.

رحمانیان در پایان متذکر شد: تمام هنرمندانی که در این پروژه کار می کنند از بهترین های تئاتر و سینما هستند و حتی برخی از آنها به دلیل نام و اعتبار بهرام بیضایی بدون دستمزد در کار حضور دارند اما با این کارشکنی ها، گروه نمایشی را دچار مشکل می کنند. هنرمندانی چون پرویز پورحسینی، رضا بابک، حبیب رضایی، بهنوش طباطبایی، علیرضا مجلل، داود فتحعلی بیگی و خیلی های دیگر در این نمایش حضور دارند اما تا کنون از ۵۰ اجرا ۷ اجرای ما را به دلایل واهی کم کرده اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید