ذرت‌های آلوده با ارز دولتی خریداری شد

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸ ۱۰:۴۲
    کد خبر :654131

نماینده مردم ماهشهر در مجلس گفت: ذرت‌های آلوده در حالی از برزیل خریداری شده که هر کشوری برای خروج چنین ذرت‌هایی از خاکش باید هزینه هم بپردازد و ما با ارز دولتی این ذرت‌ها را خریداری کرده‌ایم.

 

علی گلمرادی نماینده مردم ماهشهر در مجلس شورای اسلامی فارس، با اشاره به انبار 141 هزار تن ذرت آلوده در گمرک بندر امام گفت: تاکنون 35 هزار تن از این 141 هزار تن از انبارها خارج شده اما معلوم نیست به کجا رفته است.

 

 

وی افزود: این ذرت‌های مسموم در حالی توسط کشور ما برایش پول داده شده و از کشور برزیل خریداری شده که این کشور باید برای خروج از این مواد آلوده‌ای حتی هزینه نیز می‌کرد چرا که دفن این ذرت‌های آلوده می‌تواند عوارض وخیمی از نظر زیست محیطی داشته باشند.

 

 

نماینده مردم ماهشهر در مجلس اظهار داشت: در حوزه تجارت کشور، سوء‌ استفاده و خیانت بیداد می‌کند و در مورد ذرت‌های آلوده در حالی با ارز دولتی این ذرت‌ها خریداری شده که خارج کردن این ذرت‌ها از کشور هزینه گزافی به همراه دارد.

 

 

گلمرادی خاطرنشان کرد: با وجود این هزینه سنگین برای خروج ذرت‌های آلوده از کشور معطل کردن کار اصلا به صلاح نیست چرا که هم هزینه‌های انتقال آن سنگین‌تر می‌شود و از سوی دیگر آلودگی این ذرت‌ها قابل گسترش و توسعه در محیط اطرافش است و گسترش این آلودگی در بندر باعث می‌شود تا به سایر محموله‌ها و کالاها نیز صدمه وارد شود و تعلل دولت در این باره هم جای سؤال دارد.

 

 

وی افزود: مدیریت حاکم بر موضوع ذرت‌های آلوده مدیریتی کاملا منفعلانه و تصمیم‌گیری در این باره کاملا غلط است که این قضیه مشکلات را بیشتر می‌کند.

 

 

نماینده مردم ماهشهر در مجلس در پایان گفت:‌ دفن این ذرت‌ها مضرات زیست محیطی زیادی را برای کشور اعم از گیاهان و آب‌های زیرزمینی و غیره به همراه دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید