میررحیمی: نمی‌توانم فشار مسابقه را شبیه‌سازی کنم

  • ورزشی
  • چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸ ۱۰:۱۹
    کد خبر :654104

سرمربی تیم ملی ریکرو ایران گفت: ما از نظر برگزاری مسابقه و اردوی برون‌مرزی در مضیقه هستیم، من هم نمی‌توانم فشار مسابقات را برای کمانداران شبیه‌سازی کنم.

 

میلاد وزیری در رقابت‌های قاره‌ای کسب سهمیه المپیک موفق شد در ریکرو جواز حضور در بازی‌های المپیک 2020 توکیو را کسب کند. پیش از رقابت‌های قاره‌ای مسابقات قهرمانی آسیا نیز به میزبانی تایلند برگزار شد که سهم ایران یک برنز در کامپوند تیمی بود.

 

مجید میررحیمی سرمربی تیم ملی ریکرو ایران گفت‌وگویی با فارس انجام داده که در زیر می‌خوانید:

 

ایران در مسابقات قهرمانی آسیا نتوانست هیچ مدالی در ریکرو کسب کند…

 

در رقابت‌های قهرمانی آسیا کسب مدال سخت است. من هم یک سال است که این تیم را در دست گرفته‌ام و از پایه شروع کردم. ما ورزشکارانی از میان باتجربه‌ها و جوانان را انتخاب کردیم اما اعتقاد دارم تیم ما در رقابت‌های تایلند نسبت به مسابقات جهانی هلند افت رکورد داشت و ما نتوانستیم رکوردهایی که در هلند داشتیم تکرار کنیم. باید این موضوع ریشه‌یابی شود.

 

شما دلایل افت رکورد را در چه می‌بینید؟

 

ما برای مسابقات قهرمانی آسیا هیچ رقابت تدارکاتی در اردوی برون مرزی نداشتیم. چند ماه یکنواخت در سایت آزادی تمرین کردیم. به همین دلیل رقیب تمرینی نداشتیم. من هم نمی‌توانستم فشار مسابقه را برای ورزشکاران شبیه‌سازی کنم.

 

در مسابقات قهرمانی آسیا شاهد حضور کشورهایی بودیم که شاید کمتر کسی فکر می‌کرد بتوانند مدال یا سهمیه بگیرند…

 

وقتی بحث المپیک پیش می‌آید حمایت‌ها بیشتر می‌شود. تیراندازی با کمان یک رشته المپیکی است که 15 مدال دارد. به همین دلیل توجه همه کشورها را جلب می‌کند. تایلند، ویتنام، مغولستان و بوتان که چند سال قبل رقیب بچه‌های ما نمی‌شدند حالا پیشرفت چشمگیری داشتند. که این می‌تواند به خاطر اختصاص بودجه کلان و سرمایه‌گذاری زیاد باشد. ما رصد می‌کنیم حریفان تعداد مسابقات زیادی دارند اما ما از این نظر در مضیقه هستیم. من در نظر داشتیم قبل از کسب سهمیه یک اردو در کره داشته باشیم اما به خاطر شرایط اقتصادی کشور این شرایط فراهم نشد. از بچه‌ها تشکر می‌کنم که صبر و تلاش کردند و با کاستی‌ها ساختند. فدراسیون هم در حد خود کمک کرد. ما نهالی که کاشتیم به ثمر رسید حالا نوبت حمایت کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش است.

 

نظرتان درباره بازگشت میلاد وزیری و کسب سهمیه چیست؟ شاید انتقاداتی در مورد بازگشت او وجود داشت و کسی فکر نمی‌کرد وزیری بتواند سهمیه بگیرد. هر چند صالحی‌امیری رئیس کمیته المپیک حمایت زیادی از وزیری داشت؟

 

تیمی که تمرین می‌کند قوی و فوق‌العاده است. ما بهترین ها را داریم. بارها استعدادیابی کردم و همیشه مسابقات قهرمانی کشور را رصد می‌کردم تا کسانی که می‌توانستند در کوتاه مدت به تیم ملی کمک کنند در ترکیب گنجانده شوند. بحث نبودن وزیری پیچیده است اما هیچ وقت گله‌ای نبود که چرا این ورزشکار بازگشته است. وزیری در انتخابی شرکت کرد اما بعد از مدتی به خاطر برخی مسائل نیامد. من از صالحی‌امیری تشکر می‌کنم که حمایت کرد تا وزیری به اردوها برگردد.

 

نظرتان در مورد رقابت زهرا نعمتی و علیپور چیست؟

 

این دو ورزشکار خیلی خوب در مرحله مقدماتی ظاهر شدند و جزو 10 نفر اول بودند. گزارشگر مسابقات بارها اسم دو ایرانی را در بین برترین ورزشکاران می‌خواند اما در کسب سهمیه هر دو بدشانسی آوردند. آنها می‌توانستند راحت سهمیه المپیک را بگیرند. من خیالم از بابت بانوان راحت بود و تمرکزم را روی مردان گذاشته بودم.

 

امین پیرعلی هم رقابت خوبی داشت؟

 

او فوق‌العاده بود و توانست رقبای قدرتمندی را شکست دهد. از جمله نفر اول رنکینگ، پیرعلی به نیمه نهایی رسید اما یک سهمیه به هر کشور تعلق می‌گرفت. سهمیه بعدی به ورزشکار مغولستان رسید که مرحله قبلی حذف شده بود. این ورزشکار حتی وسایل خود را جمع کرده ودر حال ترک زمین بود که صدایش کردند و گفتند سهمیه المپیک گرفته است.

 

مسابقات جهانی برلین رقابتی برای کسب شانس سهمیه تیمی است. شرایط ایران را چطور می‌بینید؟

 

شرایط تیم خوب است. همانطور که برای کسب سهمیه شانس داشتیم گرفتن سهمیه تیمی هم دور از دسترس نیست. اگر حمایت شویم و برنامه‌ها اجرا شود شک ندارم می‌توانیم در ریکرو تیمی هم حرفی برای گفتن داشته باشیم. ایران می‌تواند برای نخستین بار با سهمیه تیمی در المپیک شرکت کند. ما برنامه‌های برون مرزی داریم اگر اجرایی شود می‌توانیم قبل از المپیک خود را آماده کنیم.

 

شرایط اقتصادی کشور و تحریم‌ها چه تاثیری در تهیه کمان و تجهیزات ورزشکاران می‌گذارد؟

 

باید تجهیزات ورزشکاران به روز شود. دقت لوازم جدید مهم است و رقبا از جدیدترین کمان‌ها استفاده می‌کند. در کنار آمادگی ذهنی، تکنیک و تاکتیکی، لوازم هم مهم است اما گرانی ارز و تحریم‌ باعث می‌شود نتوانیم این تجهیزات را به روز کنیم. این مشکلات هست و قتی ما از حمایت کمیته و وزارت صحبت می‌کنیم باید در همه زمینه‌ها حمایت شویم. کارشناسان به اردوها بیایند، نواقص را ببینند و در هر بخشی که می‌توانند کمک کنند.

 

حرف پایانی؟

 

از رسانه‌ها که کمک می‌کنند تا زحمات کمانداران دیده شود تشکر می‌کنم. این باعث دلگرمی است. امیدوارم به تیراندازی با کمان بیشتر اعتماد کنند و آن را مانند سایر رشته‌ها ببینند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید