ثبت نام 2500 نفر برای انتخابات مجلس تا کنون

  • سیاسی
  • سه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸ ۱۷:۴۶
    کد خبر :653904

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: در این دو روز و نیم بیش از 2500 نفر ثبت نامی داشته‌ایم که نسبت به زمان مشابه در دوره قبل افزایش داشته است.

 

جمال عرف رییس ستاد انتخابات کشور عصر امروز(سه‌شنبه) در جریان بازدید از ستاد انتخابات شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خوشبختانه در این دو روز و نیم بیش از 2500 نفر ثبت نامی داشته‌ایم که نسبت به زمان مشابه در دوره قبل افزایش داشته است.

 

وی افزود: در روز اول به نسبت دوره گذشته که بیش از 150 نفر بوده شاهد افزایش بوده ایم. در روز دوم بیش از 100 نفر به نسبت دوره قبل افزایش داشته ایم. امروز هم 178 نفر ثبت نام کرده اند که به نظر می رسد نسبت به دوره مشابه افزایش خواهد داشت.

 

به گزارش فارس،رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه در دوره گذشته 12 هزار نفر ثبت نام داشتیم گفت: اگر روند ثبت نام مانند این روزها ادامه پیدا کند پیش بینی ما این است که نسبت به دوره قبل افزایش نهایی داشته باشیم.

 

عرف افزود: تا ساعت 15 امروز در تهران 615 نفر ثبت نام کرده اند و روز گذشته 198 نفر ثبت نام داشتند که 30 نفراز آنها خانم بوده اند که به نظر می رسد تعداد داوطلبان خانم نسبت به دوره قبل رو به افزایش است. تا ساعت 15 امروز نیز 178 نفر ثبت نام داشتند.

عرف در پاسخ به این سوال که آیا افزایش ثبت نام‌ها امری مثبت تلقی می شود؟ خاطرنشان کرد: به عقیده من می‌توان دو نگاه داشت. یک نگاه از این حیث است که افرادی که می دانند شرایط را دارند مشارکت می کنند و امید بیشتری برای قرار گرفتن در عرصه دارند. اما در مورد اینکه در کلان موضوع، این امر مناسب است یا نه می توان نگاه دیگری داشت.

 

رئیس ستاد انتخابات کشور افزود: هیات های اجرایی در مورد افرادی که می آیند باید شرایط محتوایی و شکلی را بررسی کنند. اینکه افراد به لحاظ محتوایی کارآمد هستند یا به درد مجلس می خورند نیاز به بررسی دارد.

 

عرف با تاکید بر اینکه یکی از مکانیزم هایی که می تواند مانند فیلتر عمل کند بحث احزاب است، اظهار داشت: اگر نظام ما مبتنی بر احزاب بود از قبل می نشستند و افراد را انتخابات می کردند که ما این را در لایحه انتخابات لحاظ کرده بودیم.

 

وی در مورد ارزیابی عملکرد فرمانداری در راستای انتقال مکان ثبت نام به مصلای تهران بیان داشت: قطعا ما نمی‌گوییم ماستمان ترش است. با این اقدام فرایند راحت‌تر شده و پارکینگ مهیا است. داوطلبین در وزارت کشور هم از خدمات راضی هستند. این تدابیری بود که فرماندار محترم با توجه به سابقه‌ای که داشتند اندیشیدند تا راحت‌تر باشد.

 

وی با تاکید بر اینکه قاعدتا هر چه تعداد داوطلبین ثبت نامی بیشتر شود باید سرعت هیات های اجرایی بالاتر برود و زمان بیشتری برای بررسی اختصاص داده شود،گفت: اگر به شکل قانونی فیلتری وجود داشته باشد تا افراد با شرایط محتوایی بهتر حاضر شوند روند بهتر خواهد بود.

 

رئیس ستاد انتخابات کشور در رابطه با برگزاری انتخابات الکترونیک گفت: در 208 حوزه فرآیند انتخابات الکترونیک به درستی در حال انجام است. با همکاران خود در حوزه نظارت مشکلی نداریم و امیدواریم این روند را تا پایان انتخابات داشته باشیم چون همه ما به دنبال برگزاری انتخابات پرشور، امن و سالم هستیم.

 

وی با بیان اینکه انتخابات الکترونیک در مرحله احراز هویت‌ها قطعا الکترونیکی انجام خواهد شد تصریح کرد: در مرحله دوم یعنی اخذ رای در حال رایزنی و گفتگو هستیم. سوالات فنی و نرم افزاری و سخت افزاری در رابطه با اخذ رای الکترونیکی وجود دارد. مرحله سوم هم شمارش آراء است و تلاش ما این است که هر چه جلوتر می رویم بتوانیم تمامی فرآیندها را الکترونیک انجام دهیم.

 

عرف در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به پیش‌بینی‌ها که به افزایش ثبت نام به نسبت دوره قبل اشاره دارد ممکن است برای مثال به تعداد 15 هزار نفر ثبت نامی در این دوره برسیم یا خیر، عنوان کرد: دوره قبل 12 هزار نفر ثبت نام کردند. روند ما در این دو و نیم روز بیش از دو و نیم روز دوره قبل است که اگر این روند ادامه پیدا کند احتمالا بیشتر خواهد بود گرچه نمی توان عدد اعلام کرد اما به نظر می رسد که به نسبت دوره قبل احتمال افزایش وجود داشته باشد.

 

وی در پاسخ به این سوال که برای انتخابات پیش رو چه اندازه بودجه پیشبینی شده است؟ تصریح کرد: نمی توانیم عدد را بگوییم. اما برای الکترونیکی کردن و دستگاه‌های احراز هویت حدود 600 میلیارد باید هزینه کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید