درجا زدن قیمت طلا در بازارهای جهانی

    کد خبر :653829

علی رغم بروز تنش های جدید در تجارت جهانی با اعمال تعرفه های جدید از سوی آمریکا بر کالاهای آرژانتین و برزیل و فرانسه، بازار طلا واکنشی نشان نداد و قیمت ها در بازه محدودی در نوسان است.

 

به نقل از رویترز، قیمت طلا در معاملات امروز به علت ایستادن سرمایه گذاران در حاشیه بازار، حتی با وجود بروز تنش های جدید در تجارت جهانی با وضع تعرفه بر کالاهای برزیلی و آرژانتینی از سوی ترامپ، در بازه محدودی در نوسان است.

 

هر اونس طلا با 27 سنت افزایش 1462.71 دلار فروخته شد.

 

به گزارش فارس،ترامپ دیروز تعرفه هایی بر واردات فولاد و آلومینیوم از برزیل و آرژانتین اعمال کرد و جبهه های جنگی در جنگ تجاری ایجاد کرد.

 

جیگار تریودا، تحلیلگر بازار گفت: «تنها دلیلی که قیمت ها چندان افزایش نیافته، این است که تقاضا برای سرمایه گذاری برای طلا در این مناطق نیست.»

 

وی افزود: «جریان ورود سرمایه به صندوق های سرمایه گذاری با پشتوانه طلا کاهش یافته، تقاضا از سوی سرمایه گذاران بی رمق شده است و به این دلیل قیمت های طلا به این بی ثباتی ناشی از موضوعات تجاری واکنش نشان نداد.»

 

ذخایر طلای گلدتراست، بزرگ ترین صندوق سرمایه گذاری طلا در جهان 0.7 درصد در روز دوشنبه کاهش یافت و به 889.16 تن رسید که کمترین میزان از 19 سپتامبر به شمار می رود.

 

آمارها در روز دوشنبه نشان داد، همچنین دلالان، در هفته منتهی به 26 نوامبر، معاملت بزرگی انجام ندادند.

 

تریودا گفت: «مردم انتظار دارند از تشنج جنک تجاری آمریکا و چین کاسته شود و بعلاوه اینکه فدرال رزرو آمریکا سیگنال هایی داده است که هیچ کاهش نرخ بهره ای انجام نمی شود تا تغییراتی در اقتصاد آمریکا بیفتد از اینرو احساس حاکم بر بازار طلا کاهشی است.»

 

به علت جنگ تجاری آمریکا و چین، طلا از ابتدای سال جاری میلادی تا این لحظه بیش از 13 درصد افزایش قیمت داشته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید