۷۰۰ دلار جریمه برای استفاده از تلفن همراه حین رانندگی

    کد خبر :653524

پلیس ایالت کویینزلند استرالیا افرادی که هنگام رانندگی از تلفن همراه استفاده کنند، ۴۰۰ تا ۱،۰۰۰ دلار استرالیا (معادل ۲۷۰ تا ۷۰۰ دلار امریکا) جریمه می‌کند.

 

صحبت‌کردن با تلفن همراه هنگام رانندگی در ایالت کویینزلند استرالیا برای راننده‌ی خاطی گران تمام می‌شود. سیاست‌مداران ایالت کویینزلند اعلام کرده‌اند از این به‌بعد، هر راننده‌ای که پشت فرمان با تلفن‌همراه صحبت کند، بین ۲۷۰ تا ۷۰۰ دلار جریمه خواهد شد و چهار نمره‌ی منفی نیز دریافت خواهد کرد. همچنین، اگر راننده‌ای در یک سال دوبار به‌دلیل صحبت با تلفن همراه جریمه شود، دوبرابر نمره‌ی منفی دریافت می‌کند و حتی ممکن است گواهینامه‌ی رانندگی خود را نیز از دست بدهد.

 

 

ایالت کویینزلند دوربین‌های جاده‌ای جدیدی رونمایی کرده است که می‌توانند صحبت‌کردن راننده با موبایل در پشت فرمان را نیز تشخیص دهند. این قوانین جدید از فروردین‌ اعمال می‌شوند. هم‌اکنون صحبت با تلفن همراه پشت فرمان در بسیاری از نقاط استرالیا ۲۷۰ دلار جریمه و ۳ نمره‌ی منفی دارد. تکرار این جرم تا ۱۲ ماه بعدی، نمره‌ی منفی دوبرابر برای راننده دارد.

 

جریمه‌ی ۷۰۰ دلاری جدید ایالت کویینزلند گران‌ترین جریمه‌‌ی استفاده از تلفن همراه در کشور اسرالیا محسوب می‌شود. ایالت استرالیای‌جنوبی با جریمه‌ی ۵۳۴ دلاری و ۳ نمره‌ی منفی در رتبه‌ی دوم است. همانند سایر ایالت‌ها، در کویینزلند نیز رانندگان مجازند با استفاده از هندزفری برای صحبت با تلفن همراه یا استفاده از مسیریاب استفاده کنند.این قوانین برای رانندگان تازه‌کار و افراد کمتر از ۲۵ سال سخت‌گیرانه‌تر هستند؛ چراکه آنان مجاز نیستند از هندزفری برای صحبت با تلفن همراه در پشت فرمان و حتی از حالت بلندگوی تلفن‌همراه خود استفاده کنند.

 

 

به‌گفته‌ی قانون‌گذاران، در ایالت کویینزلند سالانه به‌طور متوسط ۲۵ نفر براثر حواس‌پرتی پشت فرمان کشته و ۱۲۳۵ نفر نیز مجروح می‌شوند. اصلی‌ترین عامل حواس‌پرتی پشت فرمان نیز تلفن همراه تشخیص داده شده است. مارک بیلی، رئیس حمل‌و‌نقل ایالت کویینزلند می‌گوید:سرعت واکنش راننده‌ای که در حال پیامک‌دادن پشت فرمان است، با راننده‌ای که ۰/۰۷ تا ۰/۱۰ درصد الکل درون خونش وجود دارد، یکی است و این رفتار ناپسند و مرگ‌بار باید به‌سرعت متوقف شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید