370 خودروی اپتیما به ناوگان تاکسیرانی اضافه شد

    کد خبر :653469
370 خودروی اپتیما به ناوگان تاکسیرانی اضافه شد

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت:‌ با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی امروز 370 دستگاه اپتیما و 60 سمند پایه گازسوز و همچنین 70 پژو دوگانه‌سوز به ناوگان تاکسیرانی تهران افزوده شد.

 

علیرضا قنادان مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در مراسم رونمایی از ناوگان نوسازی‌شده تاکسیرانی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اظهار داشت: همه ساله در نیمه دوم سال بحث آلودگی هوا در اولویت قرار می‌گیرد و با یک چالش همیشگی مواجه بوده‌ایم.

 

وی افزود: اگر بخواهیم دیگر شاهد این مشکلات نباشیم و سال آینده هوا روزهای کمتری آلوده باشد، باید از الان اقدامات را آغاز کنیم چرا که راهکارهای کوتاه‌مدت چندان مؤثر نیست و باید تلاش را برای راهکارهای اساسی بگذاریم که همکاری‌های جمعی نیز در این راستا ضرورت دارد.

 

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران ادامه داد: در تهران 27 هزار تاکسی فرسوده با سن بالای 10 سال داریم که این مسئله در شأن مردم نیست و در بروز آلودگی نیز بسیار تأثیرگذار است.

 

قنادان گفت: از طرفی تاکسی‌های فرسوده مبلمان شهری را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و از آنجایی که تاکسی نمادی از کلاس اجتماعی در شهرها است باید به نوسازی این بخش توجه کنیم.

 

وی اعلام کرد: از 27 هزار تاکسی فرسوده بخش بزرگ آن مربوط به ناوگان شخصی مالک است که با حمایت بخش دولتی، ماه‌های گذشته تسهیلات 50 میلیون تومانی برای نوسازی این ناوگان درنظر گرفته شده است، البته از منابع صندوق کارآفریرینی امید نیز استفاده کرده‌ایم.

 

قنادان گفت: نوسازی ناوگان فرسوده تاکسیرانی از بن‌بست قبلی خارج شده و جهت‌گیری‌های شرکت‌های خودروسازی نیز نسبت به قبل تغییر کرده است.

 

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران اعلام کرد: با ورود بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری آنها امروز 370 خودروی اپتیما، 60 دستگاه سمند پایه گازسوز و 70 پژوی دوگانه‌سوز به ناوگان تاکسیرانی پایتخت افزوده شد که این موضوع محاسن زیادی را برای شهر تهران به همراه دارد.

 

قنادان گفت:‌از مزیت‌های ورود سرمایه‌گذار خصوصی به این حوزه این بوده که با واگذاری این تعداد خودرو 500 فرصت شغلی فراهم شده و تعداد این فرصت‌های شغلی تا 3 هزار مورد هم قابل افزایش است. از طرفی زمانی می‌توانیم از ظرفیت‌های دولتی استفاده کنیم که سرمایه‌گذار حقوقی وارد عمل شود و این ظرفیت‌ها به تنهایی برای راننده شخصی قابل ارائه نیست.

 

قنادان گفت: همچنین 3 تا 5 درصد ناوگان تاکسیرانی تهران برای خدمات لوکس سفر نیاز است که لازم داریم خودروهای کلاس A را در این زمینه اختصاص دهیم. 800 مورد این خودروها در تاکسیرانی داشتیم که در مسیرهایی مانند فرودگاه استفاده می‌شد و امروز 400 مورد هم اضافه و بنا داریم ظرفیت‌ها را بیش از 50 درصد ارتقا دهیم.

 

قنادان گفت: 7 هزار ون‌تاکسی نیز در تهران وجود دارد که همه فرسوده است ولی به دلیل قیمت این خودرو، اشخاص کمتر وارد نوسازی آن شده و لازم است سرمایه‌گذار حقوقی در این زمینه نیز پای کار آید.

 

کریمی قائم مقام شرکت پاکروتاکسی که به عنوان بخش خصوصی در نوسازی ناوگان تاکسیرانی نقش داشته، در این مراسم اظهار داشت: بخش خصوصی به موضوع هوای پاک توجه داشته و بر همین اساس واردات خودروهای هیبردی را انجام دادیم که بعداً متوجه شدیم در این زمینه امکان استفاده از خودروی تولیدداخل نیز وجود دارد، بر همین اساس وارد عمل شده و خودروهایی را از شرکت‌های داخلی خریداری کردیم.

 

وی گفت: همچنین از مسؤولان خواستار شدیم که اجازه دهند مردم از تکنولوژی پیشرفته دنیا استفاده کنند و بر همین اساس تأمین و نوسازی تاکسی‌ها از خارج نیز انجام گیرد.

 

در ادامه یوسف‌زاده مدیرعامل شرکت پاکسیما اظهار داشت: 60 خودرویی که از ایران‌خودرو اخیراً تحویل گرفتیم، شرایط آن به صورتی بود که این خودروها با قیمت 72 میلیون تومانی به صورت نقدی پرداخت شد و پس از تحویل از نمایندگی، حدود یک ماه بعد متوجه شدیم اگزوزهای خودروها پایین افتاده، مجبور شدیم خودروها را به تعمیرات بفرستیم و گویی کار برعکس شده چرا که با نوسازی خودروها دیگر نباید کار به تعمیرگاه بکشد، ولی ما پس از تحویل خودرو باید برای تعمیرات اقدام کنیم.

 

وی گفت: یک مورد از این خودروها را استفاده کردم و پس از 1300 کیلومتر پیمایش اگزوز آن به صورت کامل نیاز به تعویض داشت که با این شرایط سرمایه‌گذار قطعا فراری می‌شود.

 

وی گفت: از طرفی برای اینکه از اسقاط خودروهای فرسوده استفاده کنیم باید 25 میلیون تومان بپردازیم تا یک خودرو از رده خارج شود و سه ماه پس از این مسئله، خودروی نو خریداری کنیم که خودروی نو هم تهیه آ» دردسرهای خود را و حتی موجود نیست.

 

یوسف‌زاده خاطرنشان کرد: از طرفی راننده‌ها شرایط سختی رادارند و اگر کندید ریاست‌جمهوری شوند راحت‌تر است تا راننده این تاکسی‌ها باشند. کار را تسهیل کنید که راننده‌های تاکسی بتوانند کار کنند.

 

وی گفت: همه جای دنیا خودروسازان به آپشن‌های خود اضافه می‌کنند ولی ما کم، و این موضوع برای تاکسی‌ها حساس‌تر است چرا که پیمایش بیشتری دارد و باید کیفیت بیشتری برای آنها لحاظ شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید