انفجار در نزدیکی کاخ ریاست‌جمهوری اندونزی

    کد خبر :653397

در حادثه انفجار در نزدیکی پارکی واقع در مرکز پایتخت اندونزی که در نزدیکی کاخ ریاست‌جمهوری قرار گرفته بود، دستکم دو نیروی نظامی این کشور زخمی شدند.

 

در حادثه انفجار امروز در پارکی واقع در مرکز «جاکارتا» در نزدیکی کاخ ریاست‌جمهوری اندونزی، دستکم دو افسر نظامی زخمی شدند.

 

شبکه روسی «راشاتودی» در خصوص این حادثه گزارش کرد، نیروهای امنیتی اندونزی تحقیقات درباره این حادثه را آغاز کرده‌اند. این انفجار در محدوده مقابل وزارت کشور و در پارک یادبود ملی اندونزی و حدود ساعت ۰۷:۲۰ صبح سه‌شنبه به وقت محلی به وقوع پیوست.

 

به گزارش فارس، یک کلیپ ویدئویی منتشر شده از این حادثه در شبکه‌های اجتماعی، مردی را نشان می‌دهد که صورت و لباس‌هایش آغشته به خون است و بدون حرکت روی زمین افتاده است و مدتی بعد به آرامی روی زمین می‌نشیند.

 

رسانه‌های محلی گزارش کردند که در مجموع دو نفر در این حادثه زخمی شدند که هر دو نفر برای مداوا به بیمارستان منتقل شدند.

 

طبق گزارش راشاتودی، محل انفجار یا همان پارک ملی اندونزی که اغلب به پارک «موناس» معروف است، مقابل کاخ ریاست‌جمهوری اندونزی واقع شده است و ظاهراً در هنگام وقوع انفجار، کادر نظامی این کشور در حال انجام یک عملیات بودند.

 

در حالیکه تحقیقات در مراحل اولیه است، مقام‌های اندونزی معتقدند که یک نارنجک دودزا منفجر شده است و هنوز مشخص نیست که آیا تنها یک حادثه بوده یا اینکه توطئه‌ای پشت آن وجود دارد.

 

نیروهای پلیس و ارتش اندونزی، محل وقوع حادثه را مسدود کرده‌اند و عموم مردم اجازه ورود به محدوده مجاور آن را نیز ندارند.

 

گزارش‌ها حاکی از آن است که «جوکو ویدودو» رئیس‌جمهور اندونزی در زمان وقوع این انفجار در مقر ریاست‌جمهوری حضور نداشته است.

 

علیرغم آنکه هنوز هیچ گروهی مسئولیت انفجار امروز در جاکارتا را برعهده نگرفته است، اما اندونزی اخیراً شاهد افزایش خشونت‌های گروههای افراطی بوده است.در تاریخ 13 نوامبر (22 آبان ماه) یک عامل انتحاری، مواد منفجره خود را در اداره پلیس در شهر «مدان» منفجر کرد که در نتیجه آن 6 نفر زخمی شدند.

 

از سال ۲۰۱۶ که افراد مسلح گروه تروریستی داعش حملاتی را در «جاکارتا» پایتخت اندونزی ترتیب دادند، مقامات کشورهای همسایه از جمله مالزی نیز در حالت هشدار و آماده باش قرار گرفته‌اند. پلیس مالزی طی این چند سال صدها نفر را به اتهام ارتباط با این گروه تروریستی دستگیر کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید