شیوه اجرای طرح افزایش قیمت بنزین با خردمندی همراه نبود

  • سیاسی
  • سه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸ ۹:۴۲
    کد خبر :653308

نماینده ورامین در مجلس گفت: هیچ عقلانیتی در شیوه اجرای طرح افزایش قیمت بنزین مشاهده نمی‌شود.

 

سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به افزایش قیمت و سهمیه‌بندی بنزین گفت: اجرای طرح افزایش قیمت بنزین با بی‌تدبیری همراه بود و مقدمات کار و تمهیدات لازم برای اجرای این طرح فراهم نشده بود.

 

وی افزود: بعد از گرانی بنزین ما شاهد هستیم که رئیس جمهور مصاحبه می‌کند و می‌گوید من از گرانی بنزین اطلاعی نداشتم و روز قبل از افزایش قیمت بنزین هم وزیر نفت در مصاحبه‌ای اعلام می‌کند که بنزین اصلاً گران نمی‌شود و این نشان می‌دهد این تصمیم‌گیری تا چه اندازه با آشفتگی و بی‌نظمی همراه است که که هیچ عقلانیتی در آن مشاهده نمی‌شود.

 

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌ این اقدام دولت نارضایتی مردم را در پی داشت و روی مشارکت مردم در انتخابات نیز تأثیر می‌گذارد.

 

نقوی خاطرنشان کرد:‌ مجلس روی موضوع قیمت در بازار و اینکه گرانی بنزین در بازار تلاطم ایجاد نکند حساسیت خاصی دارد و در کمیسیون امنیت مجلس هم در همین راستا نشستی را با حضور مسئولان مربوطه اجرایی برگزار و موضوع را بررسی کرد.

 

وی افزود: در شرایط فعلی بازار نیاز به نظارت بیشتر دارد و ما متأسفانه امروز تلاطم در بازار را پس از گرانی بنزین شاهد هستیم و افزایش قیمت‌ها سرسام‌آور است. خود قیمت بنزین یک مصیبت است و گرانی کالاها مصیبتی دیگر.

 

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وقتی که من می‌گویم خردی در نحوه اجرای طرح افزایش قیمت بنزین مشاهده نمی‌شود به همین خاطر است که باید همه جوانب کار از جمله بحث بازار و … در این طرح ملاحظه می‌شد. چرا که ما علاوه بر افزایش قیمت بنزین و تأثیر افزایش در این بخش را در کالاها در بازار نیز داریم و این در حالی است که درآمد مردم تغییری نکرده و ثابت مانده به ویژه قشر حقوق‌بگیر، بازنشسته و مستمری‌بگیر که یک حقوق ثابتی را سر ماه دریافت می‌کند.

 

نقوی خاطرنشان کرد: مجلس و دولت با همت و تلاش خود نباید اجازه دهند که گرانی بنزین و تأثیرات بر بازار بیش از این بر مردم فشار وارد کند و مانع از تحمیل فشارهای سنگین‌تر به مردم شوند.

 

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت:‌ دستگاه‌های نظارتی باید متخلفین در بحث تلاطم در بازار را شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی کنند و البته قوه قضاییه هم نشان داده در برخورد با متخلفین تعارفی ندارد و با قاطعیت با آنها برخورد می‌کند و در صف مقدم مبارزه با متخلفین است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید