ظریف: اروپا به جای تهدید ایران، به کودکان پروانه‌ای دارو برساند

  • سیاسی
  • دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ ۱۸:۲۴
    کد خبر :653161

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران اعلام کرد، اروپایی‌ها به ویژه سه کشور انگلیس، آلمان و فرانسه به جای تهدید ایران یا دادن وعده‌های توخالی روی کاغذ درباره «اینستکس»، به کودکان ایرانی مبتلا به «ای‌بی» دارو برساند.

 

وزیر امور خارجه ایران در پیامی توئیتری به مواضع اخیر اروپایی‌ها به ویژه تهدید سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان برای توسل آنها به «مکانیسم ماشه» واکنش نشان داده است.

 

به گزارش فارس، محمد جواد ظریف در این پیام نوشت: «اتحادیه اروپا/ سه کشور اروپایی (فرانسه، انگلیس و آلمان) و سوئد به عنوان سهامدار آینده اینستکس به جای تهدیدات متکبرانه یا وعده‌های کاغذی توخالی باید ابتدا کارر ا با یک اقدام خیلی ساده شروع کنند: از (شرکت دارویی) مولنلیک بخواهند که برای کمک به کودکان ایرانی مبتلا به ای‌بی برای پوشاندن زخم‌هایشان محصولاتشان را (به ایران) بفروشند. تروریسم اقتصادی آدم می‌کشد».

 

«ای‌بی» یکی از بیماری‌های نادر است، به طوری که از هر ۵۰ هزار تولد، یک نوزاد به آن مبتلاست. مبتلایان به این بیماری، پوستی به شدت لطیف و شکننده دارند که با اندکی تماس آسیب می‌بیند، به همین دلیل به آن‌ها، بیماران پروانه‌ای می‌گویند. به گفته موسس خانه ای‌بی (EB)، احتمالاً در ایران حدود ۱۲۰۰ بیمار پروانه‌ای وجود دارند که تقریباً نیمی از آن‌ها شناسایی شده‌اند.

 

توئیت ظریف در شرایط منتشر شده که بعد از تهدیدهای اخیر مقام‌های اروپایی علیه ایران در خصوص توسل آنها به «مکانیسم ماشه»، روز گذشته سه کشور فرانسه، انگلیس و آلمان در بیانیه‌ای مشترک، تلویحا ایران را درباره این موضوع تهدید کردند .

 

وزیر خارجه ایران امروز دوشنبه در یک توئیت دیگر، به مواضع ضد ایرانی دولت آمریکا اشاره کرد و نوشت: «مایک مامپئو وزیر خارجه (آمریکا) یک بار دیگر اذعان کرد که هدف از تروریسم اقتصادی ایالات متحده علیه ایران، به گرسنگی کشاندن (مردم ایران) و در موضوع تجهیزات پزشکی هم کشتن غیرنظامیان بی‌گناه است».

 

وزیر خارجه دولت «دونالد ترامپ» سال گذشته در مصاحبه با شبکه بی.بی.سی فارسی در توهینی آشکار به ملت ایران، عنوان کرده بود: «اگر ایران می‌خواهد مردمش غذا بخورند باید به حرف آمریکا گوش بدهد»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید