رمضانپور: گزارش تخلفات مالی ژیمناستیک محرمانه است

  • ورزشی
  • دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ ۱۳:۴۳
    کد خبر :652982

عضو هیأت رئیسه فدراسیون ژیمناستیک گفت: روی گزارش تخلفات مالی فدراسیون ژیمناستیک چون مهر محرمانه دارد، نمی‌توان آن را رسانه‌ای کرد، اما عمده این تخلفات برای سفرهایی است که هزینه‌های غیرمتعارف شده است.

 

حسن رمضانپور در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به این سؤال که گویا شما همراه هاشمی‌طبا رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی فردا (سه شنبه) در جلسه هیأت رئیسه حضور پیدا نخواهید کرد و دلیل این موضوع چیست، گفت: بنده عضو هیأت رئیسه فدراسیون هستم. هیأت رئیسه 4 نفر دارد که با حکم وزیر ورزش و جوانان انتخاب شده است. بنده به عنوان یکی از این 4 نفر هستم. زمانی که زهرا اینچه‌درگاهی رئیس فدراسیون شد، بنده از هاشمی‌طبا که از بزرگان ورزش هستند؛ خواهش کردم که عضویت در هیأت رئیسه فدراسیون ژیمناستیک را قبول کنند. او محبت کرد و به خاطر دوستی چندین ساله‌ای که با بنده دارد، این پیشنهاد را قبول کرد.

 

وی افزود: همه ما از وزیر ورزش و جوانان حکم دریافت کرده‌ایم. در ارکان فدراسیون در اساسنامه جایگاه مجمع عمومی عالی‌ترین جایگاه برای تصمیم‌گیری است. هیأت رئیسه عالی‌ترین جایگاه برای تصمیم‌سازی است. رئیس فدراسیون عالی‌ترین جایگاه اجرایی و بازرسی نظارت بر اجرای مصوبات امور مالی است. همه فدراسیون‌ها این شرایط را دارند، اما بنا به دلایلی که جامعه ژیمناستیک می‌دانند فردا بنده به همراه هاشمی‌طبا در جلسه هیأت رئیسه حضور نخواهیم داشت.

 

عضو هیات رئیسه فدراسیون ژیمناستیک در ادامه با اشاره به جلسه فردای هیات رئیسه اظهار داشت: یک دعوتنامه بدون دستور جلسه به ما ابلاغ شده است. یعنی اصلا ما خبر نداریم، موضوع جلسه فردا چیست. همیشه دعوتنامه به همراه دستور جلسه ابلاغ می‌شود. نکته جالب‌تر اینکه گویا رئیس فدراسیون، فراموش کرده دو سه هفته قبل لیستی را به وزیر ورزش و جوانان ارائه کرده که اسامی اعضای هیأت رئیسه را ذکر کرده است. اسم بنده و هاشمی‌طبا را حذف کردند و شخص ثالثی را در لیست قرار داده‌ا‌ند. بدون توجه به اینکه ما رای حضور در هیأت رئیسه از وزیر ورزش حکم داریم. اما نکاتی که باعث شده در حقیقت ما در جلسه شرکت نکنیم یکی روش‌های عزل و نصب است، چون به شکل ناخوشایندی که اجرا می‌شود. نمونه این رفتارها اخراج مهدی میرقائمی کاپیتان سابق تیم ملی، مربی و داور بین‌المللی ژیمناستیک است که متاسفانه او را توسط پلیس مقابل دیدگان شاگردان و اولیا از سالن مسابقات اخراج کردند.

 

عضو هیأت رئیسه فدراسیون ژیمناستیک در پاسخ به این سؤال که گویا اخیرا تعداد زیادی از پیشکسوتان و خانواده ژیمناستیک نامه‌ای را به قوه قضائیه ارسال کرده‌ا‌ند تا به تخلفات مالی که گفته می‌شود در فدراسیون ژیمناستیک وجود دارد زودتر رسیدگی شود، موضوع تخلفات مالی ژیمناستیک چیست، اظهار داشت: بازرس گزارشی از فدراسیون تهیه کرده که باید هیأت رئیسه در جلسه گزارش قرار بگیرد. تا اگر پاسخی وجود دارد یا مستندی وجود دارد به بازرسی ارائه دهیم. ادامه مسیر گزارش بازرسی به دستگاه قضایی است. این کار در مدتی که بازرسی گزارش داده بود به اطلاع هیأت رئیسه نرسید از پاسخ‌ها هم بی‌اطلاع ماندیم.

 

وی درباره مفاد این گزارش گفت: گزارشی به دستگاه قضایی ارجاع شده و در نوبت رسیدگی برای صدور حکم است. روی گزارش تخلفات مالی فدراسیون ژیمناستیک چون مهر محرمانه دارد نمی‌توان آن را رسانه‌ای کرد، اما عمده این تخلفات برای سفرها هزینه‌های غیرمتعارف شده است. بازرسان وظیفه دارند در همه فدراسیون‌ها حضور پیدا کننده و بازرسی کنند. بازرسی که به فدراسیون ژیمناستیک آمد گزارشاتی را نوشته و کار به دستگاه قضا کشیده شده است..

 

رمضانپور در پاسخ به این سؤال که گویا مسئولان وزارتخانه برای برکناری دبیر فدراسیون و خزانه‌دار به رئیس فدراسیون نامه‌ای را ابلاغ کردند، آیا این تغییرات صورت گرفته یا خیر، خاطرنشان کرد: وزارتخانه به رئیس فدراسیون ابلاغی ارسال کرده است که دبیر و خزانه‌دار خود را عزل کند اما سلیمانی همچنان در فدراسیون حضور دارد و در مسابقاتی که در شهرهای مختلف برگزار می‌شود، حضور پیدا می‌کند. حتی شنیده شده که اخیرا در فدراسیون داد و فریاد راه انداخته و مدعی شده که اگر از دبیری فدراسیون عزل شود، به عنوان مشاور در فدراسیون حضور خواهد داشت. در حال حاضر جامعه ژیمناستیک از مسئولان ورزش سلطانی‌فر و صالحی‌امیری درخواست دارند آرامش را به این رشته بازگردانند. عدم شرکت ما در جلسه هیأت رئیسه این است که به این اقدامات مشروعیت داده نشود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید