دیزاین‌ وان، اولین محصول جانارلی، معرفی شد

  • خودرو
  • دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ ۱۰:۳۳
    کد خبر :652919

شرکت تازه‌تاسیس جانارلی که در شهر دبی امارات مستقر است؛ نخستین محصول خود با نام دیزان وان را با قیمت ۱۱۱ هزار دلار عرضه خواهد کرد.

 

خودروسازی جانارلی اتوموتیو (Jannarelly Automotive) در سال ۲۰۱۶ آغاز به کار کرد. مؤسسان این شرکت، آنتونی جانارلی و فردریک جویلوت هستند که هر دو تحصیلات و تجربیاتی درزمینه‌ی طراحی خودروهای اسپرت دارند. آن‌ها در طراحی و ساخت سوپراسپرت‌های W موتورز، شامل لایکان و فنیر نیز دست داشته‌اند. هدف بنیان‌گذاران جانارلی اتوموتیو، ساخت خودروهای اسپرت مدرن با طراحی الهام‌گرفته از مدل‌های کلاسیک، عنوان شده است. این شرکت، علاوه‌بر دفتر اصلی خود در دبی، شعبه‌هایی در انگلستان، فرانسه، امریکا و کویت دارد.

دیزاین‌وان (Design-1) تنها محصول تجاری شرکت جانارلی است که از سال ۲۰۱۷ تاکنون، مراحل پیش‌تولید و بهینه‌سازی را طی می‌کند. خبرنگاران و کارشناسان صنعت خودرو از نقاط مختلف جهان، دیزوان‌وان را آزمایش و تحسین کرده‌اند؛ به‌ویژه علاقه‌مندان مدل‌های اسپرت و سبک‌وزن انگلیسی، توجهی ویژه به تنها محصول جنرال اتوموتیو نشان داده‌اند.

در نمای روبه‌رو، نسخه‌ای کوچک‌شده از فراری 599 ساخت ۲۰۰۷ تداعی می‌شود که البته به گران‌ترین خودرو کلکسیونی دنیا، فراری 250GTO مدل ۱۹۶۲ نیز شباهت دارد. طراحی پشت دیزاین‌وان هم به مدل‌های کلاسیک فراری بسیار شبیه است. با نگاهی عمیق‌تر به بدنه‌ی این خودرو، رعایت مهندسی آیرودینامیک و هنر طراحی صنعتی به‌خوبی دیده می‌شود. شکاف‌های روی کاپوت جلو جریان هوای مقابل را ازطریق جلوپنجره به‌سمت بالا هدایت می‌کند. درضمن، حفره‌ی بزرگ نزدیک چرخ‌های عقب هم با انتقال هوا به پایین‌ترین نقاط سپر عقب، نقش مهمی در تقویت آیرودینامیک دارند. حجم‌دهی بسیار خوب در فضای پیرامون چرخ‌ها نیز علاوه‌بر بهبود جذابیت ظاهری خودرو، بدنه‌ی دیزاین‌وان را بزرگ‌تر و حجیم‌تر نشان می‌دهد.

دیزاوین‌وان با سه نوع بدنه تولید خواهد شد که شامل نمونه‌ی سقف‌دار کوپه و بدون سقف رودستر و نسخه‌ی فاقد سقف و شیشه‌ی جلو با نام ایرو (Aeor) می‌شود. البته تبدیل این خودروها به یکدیگر، ساده و انجام‌پذیر خواهد بود. مهندسان شرکت جانارلی می‌توانند هرکدام از نمونه‌های دیزاین‌وان را با بدنه‌ی فیبرکربن یا کامپوزیت به سفارش خریدار تولید کنند. طبیعتا نسخه‌ی ساخته‌شده از فیبرکربن سبک‌تر خواهد بود و بنا‌به ادعای سازنده، وزن خالص ۸۵۰ کیلوگرم فراهم خواهد کرد.

پیشرانه‌ی دیزاین‌وان موتور تنفس‌طبیعی ۳/۵ لیتری V۶ ساخت نیسان است که قدرت ۳۲۵ اسب‌بخار و گشتاور ۳۷۱ نیوتن‌متر تولید می‌کند. این خودرو فقط با جعبه‌دنده‌ی دستی ۶ سرعته، سیستم انتقال نیرو به چرخ‌های عقب و دیفرانسیل لغزش محدود تولید می‌شود. دیزاین‌وان کمتر از چهار ثانیه بعد از شروع حرکت، به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد و نهایت سرعتش ۲۱۷ کیلومتربرساعت است.

خودروسازی جانارلی، تنها ۴۹۹ دستگاه از نسخه‌های مختلف دیزاین‌وان تولید خواهد کرد. آستانه‌ی قیمت برای این محصول ۱۱۱ هزار دلار عنوان شده که البته گران و فراتر از حد انتظار است. درعوض، ظاهر دیزاین‌وان بسیار زیباتر و لوکس‌تر از مدل‌های اسپرت سبک‌وزن انگلیسی، مثل محصولات ساخت کاترهام و دانکرورت و مورگان به‌نظر می‌رسد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید