بازداشت ۳ دانشجوی شهید بهشتی در وقایع اخیر

  • سیاسی
  • دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ ۱۱:۵۳
    کد خبر :652874

سعد الله نصیری قیداری به مهمترین برنامه‌های دانشگاه شهید بهشتی هم زمان با هفته دانشجو اشاره کرد و اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای انجام فعالیت‌های روز دانشجو در این دانشگاه از چندین هفته پیش آغاز شده است و ما در هفته‌های گذشته درخواست‌هایی را از سمت تشکل‌های دانشجویی به منظور دریافت مجوز برگزاری برنامه‌های مختلف دریافت کردیم و معتقد هستیم همه دانشجویان می‌توانند در فعالیت‌های مربوط به روز دانشجو که روزی مختص آنها است شرکت کنند.

 

وی ادامه داد: اعتقاد ما این است که از آموزش عالی مختص دانشجویان بوده و به خاطر وجود آنها شکل گرفته و موجودیت وزارت علوم نیز از وجود دانشگاه‌ها نشات می‌گیرد. به همین جهت روز دانشجو نیز روزی است که به دانشجویان اختصاص دارد و آنها حق دارند که در این روز اهمیت دانشجو بودن و جایگاه این قشر را به جامعه یادآوری کنند تا جامعه قدر دانشجویان را بیشتر بداند. چرا که اگر جامعه از این قشر حمایت نکند توفیقاتی در حوزه دانشجویی و دانشگاهی به دست نمی‌آید.

 

سرپرست دانشگاه شهید بهشتی تاکید کرد: زمانی دانشگاه‌ها می‌توانند بودجه و اعتبار قابل قبولی به دست بیاورند که حمایت جامعه را پشت سر خود داشته باشند و صنعت نیز زمانی تقویت می‌شود که جامعه به دانشگاه‌ها اعتماد داشته باشد به همین جهت باید تلاش شود جایگاه دانشگاه و دانشجویان آن طور که شایسته است در جامعه شناسانده شود واین مراکز نیز بتوانند نیازهای جامعه را شناسایی کرده و براساس آن فعالیت‌های خود را اولویت بندی کنند.

 

دکتر نصیری قیداری با تاکید بر این که دانشجو بودن در کشور را یک افتخار برای قشر جوان می‌دانیم ، خاطر نشان کرد: نباید شرایط به گونه‌ای باشد که دانشجویان در کشور ناامید شده و نسبت به آینده خود افسرده شوند. بنابراین ۱۶ آذر که در سالگرد از دست رفتن جان تعدادی از دانشجو در گذشته “روز دانشجو” نام گرفته، بهانه‌ای برای تقویت نقش و هویت دانشجویی در کشور به حساب می‌آید.

 

وی ادامه داد: در یکی از نشست‌های هیات نظارت دانشگاه شهید بهشتی که تشکل‌های دانشجویی در آن حضور داشتند تاکید کردم که روز دانشجو روزی شبیه وصلت یک دانشجو است و شاید یک بار در طول عمر دانشجویی ‌آنها فرصتی را برای برگزاری برنامه ایجاد کند. بنابراین ما با تمام توان می‌خواهیم این روز؛ روزی به یاد ماندنی برای دانشجویان باشد و در همین راستا نیز تلاش می‌کنیم به درخواست‌های دانشجویان برای انجام فعالیت‌های مختلف پاسخ مثبت بدهیم و این تلاش ها هم از بُعد دعوت نخبگان سیاسی و اقتصادی و هم از بُعد حمایت ‌های مالی از سوی دانشگاه صورت خواهد گرفت.

 

سرپرست دانشگاه شهید بهشتی خاطر نشان کرد: واحدها، سالن‌ها و مراکز همایش دانشگاه شهید بهشتی این آمادگی را دارند فعالیت‌ها و برنامه‌های مختلف دانشجویان در روز دانشجو پوشش بدهند.

 

دکتر نصیری قیداری همچنین از بازداشت ۳ دانشجوی دانشگاه شهید بهشتی در وقایع اخیر کشور خبر داد و گفت: اطلاعات و آمار دقیق این دانشجویان در اختیار ما قرار گرفته است و ما در جریان وضعیت آنها قرار داریم و حتی پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم و اما تا این لحظه خبری در خصوص مشکل این دانشجویان دریافت نکرده‌ایم.

 

سرپرست دانشگاه شهید بهشتی خاطر نشان کرد: این دانشجویان همچنان در بازداشت هستند. البته اعتقاد ما این است که اگر دانشجویان اعتراضی دارند اعتراض آنها در چارچوب قوانین باشد چرا که اعتراض حق هر شهروندی است و دانشجویان نیز می‌توانند اعتراض کنند و ما بعید می‌دانیم این دانشجویان جزو افرادی باشند که خدای ناکرده برای نظام معاند تلقی شوند و فقط جزو معترضین هستند و براساس قانون اساسی اعتراض حق هر شهروند تلقی می‌شود.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: مسئول حراست و معاونت فرهنگی دانشگاه شهید بهشتی وضعیت دانشجویان بازداشتی دانشگاه شهید بهشتی را با ارتباطاتی که با معاونت فرهنگی وزارت علوم دارند پیگیری می‌کنند و امیدواریم این دانشجویان به زودی آزاد شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید