پمپئو خطاب به اتحادیه اروپا: مقابله با ایران، هدف مشترک ماست

    کد خبر :652859

«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا درباره آغاز به کار تیم جدید در مناصب مهم اتحادیه اروپا بیانیه صادر و اعلام کرد، مقابله با «تهدیدات روسیه، حزب کمونیست چین و ایران» جزو منافع مشترک واشنگتن و این اتحادیه است.

 

وزیر خارجه آمریکا در این بیانیه نوشت: «ما به اورسولا فون در لین رئیس کمیسیون اروپا، جورف بورل مسئول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا، هیات جدید کمیسیونرهای اروپا و چارلز میشل رئیس جدید شورای اروپا به خاطر آغاز به کارشان تبریک می‌گوییم».

 

این مقام آمریکایی همچنین بر آمادگی واشنگتن برای کار با تیم جدید حاکم بر نهادهای اتحادیه اروپا از قبیل «دیوید ساسولی» رئیس جدید پارلمان اروپا و دیگر اعضای این نهاد قانونگذاری به منظور «پیش بردن اهداف مشترک» دو طرف تاکید کرده است.

 

پمپئو در ادامه این بیانیه و در توضیح «اهداف مشترک» دو طرف، به مقابله آمریکا و اروپا با «تهدیدات ایران» اشاره کرده است.

 

جوزف بورل وزیر خارجه سابق اسپانیا و مسئول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا

 

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد: «این (اهداف مشترک)، تقویت روابط تجاری‌مان، تقویت استقلال انرژی اروپا و مقابله با چالش‌های مشترک در برابر امنیت‌ و ارزش‌های دموکراتیکمان شامل تهدیدات روسیه، حزب کمونیست چین و ایران را شامل می‌شود».

 

وی افزود: «ایالات متحده و اتحادیه اروپا یک نیروی خیر در جهان هستند و با هم همکاری می‌کنند. ما آماده تداوم تقویت این دوستی و تعمیق مشارکت فرا آتلانتیک به منظور اطمینان حاصل کردن از یک آینده موفق و مسالمت‌آمیز برای شهروندانمان هستیم».

 

به گزارش فارس،بیانیه تبریک وزیر خارجه دولت ترامپ به تیم جدید نهادهای اتحادیه اروپا در حالی مطرح شده که این تیم از روز یکشنبه (دیروز) رسما کار خود را آغاز کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید