دولت از تخصیص ارز به وارد کنندگان کالای دارای مشابه ایرانی خودداری کند

  • سیاسی
  • دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ ۱۱:۰۴
    کد خبر :652822

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس با تاکید بر اینکه مجلس و دولت با همکاری یکدیگر می‌توانند با نظام‌های تعرفه‌ای از تولیدات داخل حمایت کنند، گفت: دولت باید از تخصیص ارز به وارد کنندگان کالای مشابه ایرانی جداً خودداری کند.

 

علی ابراهیمی سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس با تاکید بر لزوم توجه به تولید محصولات مهم وارداتی در کشور، گفت: مجلس قبل از جدی شدن تحریم ها در برنامه 5 ساله ششم، حمایت از تولید داخل را جزو تکالیف دولت مشخص کرده است. این حمایت هم در قالب نظام های تعرفه ای و هم کمک تسهیلاتی است.

وی افزود: ما در حمایت از تولیدات داخل از نظر قانونی هیچ مشکلی نداریم اما در خصوص اجرای آن از سوی دولت مشکلاتی وجود دارد.

 

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در زمینه حمایت از تولیدات محصولات وارداتی نظیر نورد گرم و سایر صنایع فولادی در کشور، بیان کرد: به شرطی که محصولات تازه تولید شده آزمایشات خود را پس داده باشند، به طور 100 درصد مجلس از آن حمایت می کند. لذا مجلس با در نظر گرفتن استاندارد، امنیت و استحکام محصولات تولیدی و کاربرد آن حمایت جدی از این کار خواهد کرد.

 

این نماینده مجلس در خصوص سنگ اندازی برخی ها در تولید این گونه محصولات مهم در کشور افزود: مجلس با همکاری دولت می تواند با نظام های تعرفه ای از تولیدات داخل حمایت کند. البته در خصوص مجوزهای واردات، مسئولان مربوطه باید دقت کنند که وقتی کالای مشابه داخلی وجود دارد، بازار را برای محصولات وارداتی ببندند.

 

وی در پایان گفت: واضح است کسانی که سودی از واردات دارند، وقتی کالای تولید داخل با قیمت مناسب عرضه می شود، تجارت آنان مختل شود. دولت باید از تخصیص هرگونه ارز حمایتی به اینگونه وارد کنندگان جدا خودداری کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید